Abstrakt
The article provides some considerations related to the issue of learning and teaching Business English in Poland. It explains the difference between Business English, General English and English for Specific Purposes. The main aim of it is to present the characteristics of the Constructivist Business English Teachers. In order to this the constructivist approach to second language learning and teaching is briefly presented and a few. valuable suggestions are provided on how to it can be employed in Business English teaching.Bibliografia
Brooks, J.G./Brooks., M.G., 1999. In Search o f Understanding: The Case for Constructivist Classrooms. Alexander: ASCD.
Bruner, ]., 1977. The Process o f Education. Cambridge, Massachusetts: Harvard University Press.
Donna, S., 2000. Teach Business English. Cambridge: Cambridge University Press.
Ellis, M./Johnson, Ch., 1994. Teaching Business English. Oxford: Oxford University Press.
Fosnot, C., 1996. Constructivism: Theory, Perspectives, and Practice. New York: Teacher College Press.
Hutchinson, T./Waters, A., 1989. English for Specific Purposes. Cambridge: Cambridge University Press.
Piaget, J./Inhelder, B., 1969. The Psychology o f the Child. (Translated from French by H. Weaver). New York: Basic Books.
Robinson, P., 1991. ESP Today: A Practitioner's Guide. New York: Prentice Hall.
Von Glasersfeld, E., 1995. Radical Constructivism: A Way o f Knowing and Learning. London: The Falmer Press.
Vygotsky, L., 1978. Mind in Society: The Development o f Higher Mental Processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Vygotsky, L., 1986. Thought and Language. Cambridge, MA: The MIT Press.
Wadsworth, B., 1996. Piaget's Theory o f Cognitive and Affective Development: Foundations of Constructivism. New York: Longman Publishers.
Williams, M./Burden, R.L., 1997. Psychology for Language Teachers: A Social Constructivist Approach. Cambridge: Cambridge University Press.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).