What has sight got to do with it? On the representation of concepts in blind children’s drawings
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Bibliografia
- Bussmann, H., Gregory, T., Kazzazi, K., 1996. Routledge dictionary of language and linguistics. London–New York: Routledge.
- Cratty, B., Sams, T., 1968. The body-image of blind children. New York: American Foundation for the Blind.
- Cutsforth, T., 1932. The unreality of words to the blind. In: Teachers Forum 4, 86-89.
- DeMott, R., 1972. Verbalism and affective meaning for blind, severely visually impaired, and normally sighted children. In: New Outlook for the Blind 66 (1), 1-8.
- Dokecki, P., 1966. Verbalism and the blind. A critical review of the concept and the literature. In: Exceptional Children 32, 525-530.
- Dromi, E., 1999. Early lexical development. In: Barrett, M. (ed.). The development of language. Hove–New York: Psychology Press, 99-126.
- Dunlea, A., 1989. Vision and the emergence of meaning. Blind and sighted children’s early language. Cambridge: Cambridge University Press.
- Gleitman, L., 1990. The structural sources of verb meaning. In: Language Acquisition 1, 3-55.
- Heller, M.A., 2002. Tactile picture perception in sighted and blind people. In: Behavioral Brain Research 135, 65-68.
- Kennedy, J., 1993., Drawing and the blind. New Haven–London: Yale University Press.
- Klimasiński, K., 1989. Organizacja czynności poznawczych przy głębokim defekcie wzroku. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
- Landau, B., 1983. Blind children’s language is not meaningless. In: Mills, A.E. (ed.). Language acquisition in the blind child: normal and deficient. London: Croom Helm, 62-76.
- Landau, B., Gleitman, L., 1985. Language and experience. Evidence from the blind child. Cambridge, Massachusetts–London: Harvard University Press.
- McLinden, M., McCall, S., 2002. Learning through touch. Supporting children with visual impairment and additional difficulties. London: David Fulton Publishers.
- Majewski, T., 1983. Psychologia niewidomych i niedowidzących. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
- Margolis, E., Laurence, S., 2006. Concepts. In: Brown, K. (ed.). Encyclopaedia of language and linguistics. Elsevier Science, 817-820.
- Millar, S., 1994. Understanding and representing space. Oxford: Oxford University Press.
- Perez-Pereira, M., Conti-Ramsden, G., 1999. Language development and social interaction in blind children. Hove–New York: Psychology Press.
- Recchia, S., 1997. Play and concept development in infants and young children with severe visual impairments: a constructivist view. In: Journal of Visual Impairment and Blindness, 91, 401-406.
- Rosel, J.A., Caballer, P.J., Olivier, J.C., 2005. Verbalism in the narrative language of children who are blind and sighted. In: Journal of Visual Impairment and Blindness, 413-425.
- Sękowska, Z., 1974. Kształcenie dzieci niewidomych. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Naukowe.
- Szczechowicz, A., 1976. Swoistość kształtowania się pojęć u dzieci niewidomych. In: Klimasiński, K. (ed.). Procesy poznawcze a defekty sensoryczne. Materiały I Krajowego Sympozjum Psychologii Defektologicznej. Warszawa: Instytut Psychologii, 86-99.