Abstrakt
Celem recenzji jest omówienie monografii Katarzyny Wądolny-Tatar Narracje (re)konstrukcyjne, narracje interwencyjne, literackie reprezentacje dzieciństwa, Warszawa 2021.
Bibliografia
Biernacka-Licznar Katarzyna, Jamróz-Stolarska Elżbieta, Paprocka Natalia (2018), Lilipucia rewolucja. Awangardowe wydawnictwa dla dzieci i młodzieży wPolsce wlatach 2000–2015. Produkcja wydawnicza. Bibliografia, Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne SBP, Warszawa.
Czabanowska-Wróbel Anna (2013), [Ta dziwna] instytucja zwana literaturą dla dzieci. Historia literatury dla dzieci w perspektywie kulturowej, „Teksty Drugie”, nr 5, s. 13–24.
Kaniewska Bogumiła (2015), Czwarta, osobna, inna, mniejsza? Kilka uwag (rozproszonych...) o literaturze dziecięcej i jej badaniu, w: Widnokręgi literatury– wielogłosy krytyki. Prace ofiarowane Profesor Teresie Walas, red. Tomasz Kunz i in., Wydawnictwo UJ, Kraków, s 123–136.
Kostecka Weronika (2017), Dziwne– odmienne– obce. Dziecko jako Inny wewspółczesnej polskiej prozie dziecięcej i młodzieżowej, „Litteraria Copernicana”, nr 3, s. 91–109. DOI: https://doi.org/10.12775/LC.2017.052
Mielhorski Robert (2017), Zawsze niezakończona przeszłość. Dzieciństwo i jego sąsiedztwa w poezji polskiej drugiej połowy XX wieku, Wydawnictwo Epigram, Bydgoszcz.
Neumann Brigid (2009), Literatura, pamięć, tożsamość, przeł. Artur Pełka, w: Pamięć zbiorowa i kulturowa. Współczesna perspektywa niemiecka, red. Magdalena Saryusz-Wolska, Universitas, Kraków, s. 249–284.
Olek-Redlarska Zofia (2019), W kręgu literatury i kultury dla dzieci, wyd. 2 popr., Wydawnictwo UwB, Białystok.
Szwagrzyk-Dalasińska Aleksandra (2018), Dyskursywność badań nad literaturą dla dzieci i młodzieży, „Kultura Ludowa”, z. 4–5, s. 35–41.
Wójcik-Dudek Małgorzata (2016), W(y)czytać zagładę. Praktyki postpamięci w polskiej literaturze XXIwieku dla dzieci i młodzieży, Wydawnictwo UŚ, Katowice.
Zabawa Krystyna (2013), Rozpoczęta opowieść. Polska literatura dziecięca po 1989 roku wobec kultury współczesnej, Wydawnictwo Ignatianum, Kraków.
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Ireneusz Szczukowski
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Utwory opublikowane w czasopiśmie „Porównania”, na platformie Pressto należącej do Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu są udostępniane na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-ND 4.0)
Tym samym wszyscy zainteresowani są uprawnieni do korzystania z utworów opublikowanych pod następującymi warunkami:
-
uznania autorstwa — czyli obowiązek podania wraz z rozpowszechnianym utworem informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, doi) oraz samej licencji
-
bez utworów zależnych — remiksując, przetwarzając lub tworząc na podstawie utworu, nie wolno rozpowszechniać zmodyfikowanych treści.
-
brak dodatkowych ograniczeń — nie można korzystać ze środków prawnych lub technologicznych, które ograniczają innych w korzystaniu z utworu na warunkach określonych w licencji.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Autor zachowuje prawa majątkowe, ale udziela zgody Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na wykorzystanie dzieła. Autorzy tekstów zakwalifikowanych do publikacji proszeni są o wypełnienie podpisanie i przesłanie umowa (PL) agreement (EN)
Agreement for granting a royalty-free license to works with a commitment to grant a CC sub-license