Brunon Hołyst (red.), Zapobieganie samobójstwom, t.3: Zachowania suicydalne dzieci i młodzieży, Difin, Warszawa 2023, s. 533
PDF (Język Polski)

How to Cite

Sikorska, E. (2024). Brunon Hołyst (red.), Zapobieganie samobójstwom, t.3: Zachowania suicydalne dzieci i młodzieży, Difin, Warszawa 2023, s. 533. Pedagogika Społeczna Nova, 4(8), 177–184. https://doi.org/10.14746/psn.2024.4.8.12
https://doi.org/10.14746/psn.2024.4.8.12
PDF (Język Polski)

References

Bandura A., Teoria społecznego uczenia się, przeł. J. Kowalczewska, J. Radzicki, Warszawa 2007.

Czabański A., Zachowania samobójcze dzieci w wieku 7–12 lat w Polsce, [w:] B. Hołyst (red.), Zapobieganie samobójstwom, t. 3: Zachowania suicydalne dzieci i młodzieży, Warszawa 2023, s. 15–36.

Czabański A., Zachowania samobójcze w rodzinach. Społeczne konsekwencje zjawiska, „Teologia i Moralność” 2019, 14(2(26), s. 47–57, https://ojs.teologiaimoralnosc.pl/index.php/tim/article/download/66/64 [dostęp: 24.11.2023], https://doi.org/10.14746/TIM.2019.26.2.4

Denzin N.K., Lincoln Y.S., Wprowadzenie. Dziedzina i praktyka badań jakościowych, przeł. K. Podemski, [w:] N.K. Denzin, Y.S. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych, Warszawa 2014, s. 19–62.

Durkheim E., Samobójstwo, Studium z socjologii, przeł. K. Wakar, Warszawa 2006.

Ewart E., Rozmowy ze śmiercią, Warszawa 2022.

Gmitrowicz A., Janas-Kozik M. (red.), Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży, Warszawa 2018.

Godoń R., Filozofia edukacji, [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, Warszawa 2021, s. 307–318.

Hołyst B., Od Redaktora Naukowego, [w:] B. Hołyst (red.), Zapobieganie samobójstwom, t. 1: Motywacja zachowań samobójczych, Warszawa 2021, s. 9–16.

Hołyst B., Suicydologia, Warszawa 2012.

Hołyst B., Zapobieganie samobójstwom, t. 1: Motywacja zachowań samobójczych, Warszawa 2021. https://www.nowakuznia.org/programy/programy.html [dostęp: 19.11.2023].

https://zwjr.pl/wspierajaca-szkola [dostęp: 19.11.2023].

Jarosz M., Samobójstwa. Dlaczego teraz?, Warszawa 2013.

Jarosz M., Kozak M.W., Poza systemem. Instytucje i społeczeństwo, Warszawa 2016.

Kampania na rzecz przeciwdziałania samobójstwom Życie warte jest rozmowy, https://zwjr.pl/ [dostęp: 9.11.2023].

Koszewska I., Profilaktyka depresji i samobójstw w Polsce w latach 2009–2016 z perspektywy trzeciego sektora (organizacji pozarządowej), „Suicydologia” 2016, 8, s. 21–25, https://suicydologia.org/wp-content/uploads/2016/09/Suicydologia_T8_calosc_2016.pdf [dostęp: 9.11.2023].

Lalak D., Życie jako biografia. Podejście biograficzne w perspektywie pedagogicznej, Warszawa 2010.

Makara-Studzińska M., Przyczyny prób samobójczych u młodzieży w wieku 14–18 lat, „Psychiatria” 2013, 10(2), s. 76–83, https://journals.viamedica.pl/psychiatria/article/view/35886/32085 [dostęp: 11.11.2023].

Malec N., Zachowania samobójcze dzieci i młodzieży w Polsce w latach 2013–2022 na podstawie statystyki policyjnej, [w:] B. Hołyst (red.), Zapobieganie samobójstwom, t. 3: Zachowania suicydalne dzieci i młodzieży, Warszawa 2023, s. 37–75.

Materiały z konferencji „Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom” 2023: Edukuj – wspieraj –bądź, https://www.youtube.com/watch?v=hBsfqbQ4fhY [dostęp: 19.11.2023].

Ringel E., Gdy życie traci sens. Rozważania o samobójstwie, przeł. E. Kaźmierczak, Szczecin 1987.

Rozkosz E.A., Teoria Etienne’a Wengera w badaniach usytuowanego uczenia się kompetencji informacyjnych, „Forum Oświatowe” 2017, 29(1(57), s. 97–128, https://forumoswiatowe.pl/index.php/ czasopismo/article/download/538/334/ [dostęp: 19.11.2023].

Rozkosz E.A., Uczenie się badawczych kompetencji informacyjnych. Przegląd literatury, „Przegląd Pedagogiczny” 2017, (2), s. 66–82, https://przegladpedagogiczny.ukw.edu.pl/archive/article/5/1/ article.pdf [dostęp: 22.11.2023].

Rudnik A., Prewencja ryzyka samobójstw wśród nieletnich w ramach postwencji, [w:] B. Hołyst (red.), Zapobieganie samobójstwom, t. 3: Zachowania suicydalne dzieci i młodzieży, Warszawa 2023, s. 353–372.

Smolińska-Theiss B., Theiss W., Badania jakościowe – przewodnik po labiryncie, [w:] S. Palka (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk 2010, s. 79–102.

Stradomska M., Profilaktyka samobójstw w działalności ośrodka socjoterapeutycznego z dziećmi i młodzieżą (na przykładzie działalności Towarzystwa Nowa Kuźnia w Lublinie), [w:] B. Hołyst (red.), Zapobieganie samobójstwom, t. 3: Zachowania suicydalne dzieci i młodzieży, Warszawa 2023, s. 477–490.

Szlendak T., Młode pokolenie. Zamknięci w swoich subświatach, [w:] J. Szomburg, A. Leśniewicz (red.), Na jakich wartościach oprzeć rozwój Polski, Gdańsk 2016, s. 119–121.

Szmajda R., Gmitrowicz A., Czynniki ryzyka prób samobójczych w populacji nastolatków leczonych psychiatrycznie na podstawie badań własnych, [w:] B. Hołyst (red.), Zapobieganie samobójstwom, t. 3: Zachowania suicydalne dzieci i młodzieży, Warszawa 2023, s. 70–108.

Szymański R., Depresja to porywacz naszych dzieci, TEDxWarsaw https://www.youtube.com/watch?v=21YsjRf8K18 [dostęp: 20.11.2023].

Tyszkiewicz L., Kryminogeneza i sposoby jej badania, „Archiwum Kryminologii” 2007–2008, 29/30, s. 215– 225 https://rebus.us.edu.pl/bitstream/20.500.12128/19314/1/Tyszkiewicz_Kryminogeneza_i_sposoby.pdf [dostęp: 22.11.2023], https://doi.org/10.7420/AK2007-2008R