Rękopis „Kartoteki”
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie „Przestrzeniach Teorii” są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie „Przestrzeniach Teorii” udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku „Przestrzeniach Teorii” tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Bibliografia
- T. Różewicz, Proza, t. 2, Kraków 1988.
- T. Różewicz, Poezje zebrane, Wrocław 1976.
- T. Różewicz, Utwory zebrane, Wrocław 2003–2006.
- T. Różewicz, Poezje, Proza, Dramaty; zawsze fragment* recycling, Wrocław 1999.
- T. Różewicz, nożyk profesora, Wrocław 2002.
- T. Różewicz, szara strefa, Wrocław 2002.
- T. Różewicz, Kup kota w worku (work in progress), Wrocław 2008.
- K. Braun, T. Różewicz, Język teatru, Wrocław 1989.
- J. Degler, „Pismo teatralne” Stanisława Wyspiańskiego, [w:] J. Trznadlowski (red.), Teatr i dramat. Konferencja teoretyczno-literacka w Świętej Katarzynie, Wrocław 1967, s. 68.
- Z. Majchrowski, Otwieranie Kartoteki, [w:] T. Różewicz, Kartoteka. Kartoteka rozrzucona, Kraków 1997.
- K. Puzyna, T. Różewicz, Rozmowy o dramacie. Wokół dramaturgii otwartej, „Dialog” 1969, nr 7.
- Z.W. Solski, Spektakl telewizyjny – nowe spojrzenie. Na przykładzie „Do piachu” Tadeusza Różewicza, [w:] Nowa audiowizualność – nowy paradygmat kultury?, red. E. Wilk, I. Kolasińska-Pasterczyk, Kraków 2008.
- F. Kafka, Przed prawem, [w:] tegoż, Wyrok, przeł. J. Kydryński, Warszawa 1975.
- Z.W. Solski, Kropka Tadeusza Różewicza, „Punkt po punkcie” 2006.
- H. Plessner, Uśmiech, [w:] tegoż, Pytanie o conditio humana. Wybór pism, przeł. M. Łukasiewicz, Z. Krasnodębski, A. Załuska, wyb. oprac. i wstęp Z. Krasnodębski, Warszawa 1988, s. 201 i n.
- J.N. Miller, Poezja znakowania (Przestankowanie jako sztuka), „Twórczość” 1961, z. 3.
- Z. Fajfel, Liberatura. Aneks do słownika terminów literackich, „Dekada Literacka” 1999, nr 5-6.
- A. Przybyszewska, hasło: „Liberatura”, Materiały do „Słownika rodzajów literackich”, „Zagadnienia Rodzajów Literackich” 2007, z. 1-2.
- K. Bazarnik, Dlaczego od Joyce’a do liberatury (zamiast wstępu), [w:] taż (red.), Od Joyce’a do liberatury. Szkice o architekturze słowa, Kraków 2002.
- G.E. Lessing, Dramaturgia hamburska. Wybór, przeł. O. Dobijanka, Wrocław 1956.
- S. Mallarmé, Oeuvres complétes, Paris 1945.
- G. Agamben, Profanacje, przeł. M. Kwaterko, Warszawa 2006.
- H. Markiewicz, Tytuły dzieł literackich, [w:] tegoż, Zabawy literackie dawne i nowe, Kraków 2003.
- T. Różewicz, Sztuki teatralne, Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk 1972.
- J.-N. Vuarnet, Filozof-artysta, przeł. K. Matuszewski, Gdańsk 2000.
- J. Kelera, O poetyckiej strukturze dramatów Tadeusza Różewicza, [w:] tegoż, Teatr bez majtek. Szkice, Warszawa 2006.
- J. Kristeva, Potęga obrzydzenia. Esej o wstręcie, przeł. M. Falski, Kraków 2007.
- A. Libera, Wstęp, [w:] S. Beckett, Dramaty. Wybór, przeł. A. Libera, Wrocław 1995.
- K. Krzyżan, Widz wewnętrzny w jednoaktówkach Samuela Becketta, [w:] Uwzględniając widza: od Pirandella do Bergmana, red. W. Baluch, M. Sugiera, Kraków 2001.
- M. Esslin, Późne sztuki Samuela Becketta, przeł. G. Sinko, „Dialog” 1976, nr 12.
- S. Mallarmé, Rzut kośćmi nigdy nie zniesie przypadku, przeł. T. Różycki, wprowadzenie M.P. Markowski, Kraków 2005.
- R. Różanowski, Pasaże Waltera Benjamina. Studium myśli, Wrocław 1997.
- Th.W. Adorno, Charakterystyka Waltera Benjamina, [w:] tegoż, Sztuka i sztuki. Wybór esejów, przeł. K. Krzemień-Ojak, Warszawa 1990.
- W. Suchocki, Ostatni styl? Ku secesji śladem Benjamina, „Teksty” 1980, nr 1.
- E. Wąchocka, Autor i dramat, Katowice 1999.
- M.K. Hinchliffe, D. Hooper, F.J. Roberts, Melancholia małżeńska, przeł. K. Dudziak, H. Szafraniec, Warszawa 1987.
- T.L. Tyra, Melancholia rodzinna, Białystok 1999.
- H. Buczyńska-Garewicz, Miejsca, strony, okolice. Przyczynek do fenomenologii przestrzeni, Kraków 2006.
- P. Rypson, Obraz słowa. Historia poezji wizualnej, Warszawa 1989.
- P. Rypson, Książki i strony, Warszawa 2000.
- A. Krajewska, Dramat współczesny. Teoria i interpretacja, Poznań 2005.
- M. Czechow, O technice aktora, przeł. J. Gazda, „Kwartalnik Filmowy” 1994, nr 5.
- P. Clarkson, J. Mackewn, Fritz Perls, przeł. J. Giczela, Gdańsk 2008.
- G. Houston, Gestalt. Terapia krótkoterminowa, przeł. O. Waśkiewicz, Gdańsk 2006.
- S. Ginger, Gestalt. Sztuka kontaktu, przeł. W. Drabik, Warszawa 2004.
- A. Kojder, Przedmowa, [w:] L. Petrażycki, O nauce, prawie i moralności. Pisma wybrane, Warszawa 1985.
- G. Steiner, Dziesięć (możliwych) przyczyn smutku myśli, przeł. O. i W. Kubińscy, Gdańsk 2007.
- G. Bachelard, La poétique de l’espace, Paris 1967.
- A. Strindberg, Czerwony pokój. Sceny z życia artystów i pisarzy, przeł. E. Ptaszyńska- Sadowska, Warszawa 1994.
- S. Popek, Barwy i psychika. Percepcja, ekspresja, projekcja, Lublin 1999.
- A. Wilson, L. Bek, Jesteś kolorem. Joga, aura i energia, przeł. T. Tarkowska, Warszawa 1993.
- W. Kandyński, Punkt i linia a płaszczyzna: przyczynek do analizy elementów malarskich, przeł. S. Fijałkowski, Warszawa 1986.
- Arystoteles, Poetyka, przekł. i oprac. H. Podbielski, Wrocław 1983.
- A. Ubersfeld, Czytanie dramatu I, Warszawa 2002.
- R. Ingarden, O funkcjach mowy w widowisku teatralnym, [w:] Problemy teorii dramatu i teatru, wyb. i oprac. J. Degler, t. 2, Wrocław 2003.
- J. Axer, Nota o didaskaliach w tragedii greckiej, [w:] tegoż, Filolog w teatrze, Warszawa 1991.
- D. Diderot, O poezji dramatycznej, [w:] Teorie dramatyczne oświecenia francuskiego, przekł. i oprac. E. Rzadkowska, Wrocław 1958.
- K. Ruta-Rutkowska, Dramatyczne gry w podmiot, „Teksty Drugie” 1999, nr 1-2.
- J.L. Marion, Bóg bez bycia, przeł. M. Frankiewicz, Kraków 1996.
- T. Rachwał, Filozofia przypadku, [w:] Interpretacje i style krytyki, red. W. Kalaga, T. Sławek, Katowice 1988.
- J. Jadacki, O pojęciu milczenia, [w:] Semantyka milczenia. Zbiór studiów, red. K. Handke, Warszawa 1999.