Abstrakt
Katarzyna Szewczyk-Haake's translation of Arne Melberg's Heideggers Hölderlin, part of Några vändningar hos Hölderlin, Stockholm 1995.Bibliografia
A. Melberg, Kilka zwrotów u Hölderlina (Några vändningar hos Hölderlin), Sztokholm 1995. W oryginale nosi tytuł Hölderlin Heideggera (Heideggers Hölderlin).
M. Heidegger, Przedmowa do czwartego, rozszerzonego wydania, [w:] tegoż, Objaśnienia do poezji Hölderlina, przeł. S. Lisiecka, Warszawa 2004.
F. Hölderlin, Jak w święto, [w:] tegoż, Co się ostaje, ustanawiają poeci, wybór i przekład A. Libera, Kraków 2003.
P. de Man, Heidegger’s Exegesis of Hölderlin, [w:] tegoż, Blindness and Insight, London 1983 (II wyd.).
M. Blanchot, L’entretien infini, Paris 1969.
T.W. Adorno, Parataksa. O późnej liryce Hölderlina, [w:] tegoż, O literaturze. Wybór esejów, wyboru dokonał L. Budrecki, przełożyła i posłowiem opatrzyła A. Wołkowicz, Warszawa 2005.
M. Heidegger, Hölderlins Hymnen „Germanien” und „Der Rhein”, Gesamtausgabe 39, Frankfurt 1980.
B. Allemann, Hölderlin und Heidegger, Zürich 1954.
M. Frank , Einführung in die frühromantische Ästhetik , Frankfurt am Main 1989.
F.D.E. Schleiermacher, Hermeneutik und Kritik, oprac. M. Frank, Frankfurt am Main 1977.
M. Heidegger, Bycie i czas, przeł. B. Baran, Warszawa 1994.
H.-G. Gadamer, Tekst i interpretacja, przeł P. Dehnel, [w:] tegoż, Język i rozumienie, wybór, przekład i posłowie P. Dehnel, B. Sierocka, Warszawa 2003.
F. Hölderlin, Pod brzemieniem mego losu. Listy – Hyperion, przeł. A. Milska, W. Markowska, Warszawa 1976.
W. Benjamin, Der Begriff der Kunstkritik in der deutschen Romantik, [w:] tegoż, Gesammelte Schriften, t. I, Frankfurt am Main 1974.
P. Szondi, Überwindung des Klassizismus, [w:] tegoż, Hölderlin-Studien, Frankfurt am Main 1970.
M. Heidegger, Hölderlins Hymne „Der Ister”, Gesamtausgabe, t. II: Vorlesungen 1923–1944, Frankfurt am Main 1984.
Sofokles, Antygona, przeł. K. Morawski, oprac. S. Srebrny, przejrzał i uzupełnił J. Łanowski, wyd. XII, BN II 1, Wrocław 1995.
J. Derrida, De l’esprit, [w:] tegoż, Heidegger et la question, Paris 1990 (1987).
A. Melberg, Teorie mimesis. Repetycja, przeł. J. Balbierz, Kraków 2002.
M. Heidegger, O źródle dzieła sztuki, przeł. J. Mizera, [w:] tegoż, Drogi lasu, Warszawa 1997.
P. de Man, The Temptation of Permanence, [w:] tegoż, Critical Writings 1953–1978, Minneapolis 1989.
A. Warminski, Heidegger reading Hölderlin, [w:] tegoż, Readings in Interpretation: Hölderlin, Hegel, Heidegger, Minnesota UP 1987.
B. Allemann, Hölderlin und Heidegger, dz. cyt., s. 171 i nast.; J. Schmidt, Hölderlins Elegie „Brot und Wein”, Berlin 1968.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie „Przestrzeniach Teorii” są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie „Przestrzeniach Teorii” udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku „Przestrzeniach Teorii” tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).