Abstrakt
Marek Hendrykowski’s case study shows the original idea of The Salon Niezależnych’s performances, one of the most spectacular events of 1970s Polish student counter-culture.Bibliografia
Carlson M., Teatr i performance: zmienne paradygmaty, zmienna praktyka, przeł. E. Kubikowska, „Didaskalia” 2000, nr 37–38.
Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, przeł. B. Wojciszke, Gdańsk 1996.
Drama and Performance: An Anthology, eds. A.J. Nouryeh, G. Vena, New York–London 1996.
Hopfinger M., Doświadczenia audiowizualne. O mediach w kulturze współczesnej, Warszawa 2003.
Karpiński J., Bujać w obłokach. Prawdy, półprawdy i mity wokół „Stodoły”, Warszawa 2012.
Katz A., Memory-based and on-line processing of metaphoric sarcasm, [w:] Metaphor. A Multidisciplinary Approach, ed. by T. Komendziński, Toruń 2002.
Krajewska A., Przestrzenie performatywne, „Przestrzenie Teorii” 2015, nr 24.
Krajewski M., Kultury kultury popularnej, Poznań 2003.
Nycz R., Poetyka doświadczenia, Warszawa 2012.
Nyczek T., Weiss J., Kleyff J., Tarkowski M., Salon Niezależnych. Dzieje pewnego kabaretu, Kraków 2008.
Perelman Ch., Imperium retoryki. Retoryka i argumentacja, przeł. M. Chomicz, Warszawa 2002
Performans, performatywność, performer. Próby definicji i analizy krytyczne, red. E. Ball, W. Świątkowska, Kraków 2013.
Ratajczakowa D., Reality drama, „Dialog” 2004, nr 7.
Schechner R., Peformatyka. Wstęp, przeł. T. Kubikowski, Wrocław 2006.
Szczęsna E., Poetyka mediów. Polisemiotyczność, digitalizacja, reklama, Warszawa 2007.
Wachowski J., Performans, Gdańsk 2011.
Wójtowicz E., Intermedialność jako fenomen ponowczesnej kultury, „Kultura Współczesna” 2007, nr 2.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie „Przestrzeniach Teorii” są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie „Przestrzeniach Teorii” udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku „Przestrzeniach Teorii” tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).