Wokół sporu o adekwatny poziom odczytywania prawa – lex czy ius?
Main Article Content
Abstrakt
Artykuł dotyczy wniosku o ukaranie nauczyciela akademickiego karą upomnienia w prawie polskim.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
Jak cytować
Pohl, Łukasz. (2018). Wokół sporu o adekwatny poziom odczytywania prawa – lex czy ius?. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny I Socjologiczny, 80(3), 7-15. https://doi.org/10.14746/rpeis.2018.80.3.2
Numer
Dział
ARTYKUŁY
Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Bibliografia
- Konieczniak, P. (2002), Czyn jako podstawa odpowiedzialności w prawie karnym, Kraków.
- Kotarbiński, T. (1961), Elementy teorii poznania, logiki formalnej i metodologii nauk, Wrocław.
- Nowak, L. (1973), Interpretacja prawnicza. Studium z metodologii prawoznawstwa, Warszawa.
- Patryas W., Pohl Ł. (2006), Dwugłos w sprawie normy sankcjonowanej, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny 68(4): 173–189.
- Pohl, Ł. (2007), Struktura normy sankcjonowanej w prawie karnym. Zagadnienia ogólne, Poznań.
- Pohl, Ł. (2013), Czyn w prawie karnym, [w:] R. Dębski (red.), System prawa karnego, t. 3: Nauka o przestępstwie. Zasady odpowiedzialności, Warszawa: 202–240.
- Zieliński, M. (2010), Wykładnia prawa. Zasady, reguły, wskazówki, Warszawa.
- Ziembiński, Z. (1974), Metodologiczne zagadnienia prawoznawstwa, Warszawa.
- Ziembiński, Z. (1994), Reguły inferencyjne i ich rodzaje, [w:] Redelbach, A., Wronkowska, S., Ziembiński, Z., Zarys teorii państwa i prawa, Warszawa: 209–214.