Wokół sporu o adekwatny poziom odczytywania prawa – lex czy ius?
PDF

Słowa kluczowe

nauczyciel akademicki
kara upomnienia
prawo dyscyplinarne

Jak cytować

Pohl, Łukasz. (2018). Wokół sporu o adekwatny poziom odczytywania prawa – lex czy ius?. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny I Socjologiczny, 80(3), 7–15. https://doi.org/10.14746/rpeis.2018.80.3.2

Liczba wyświetleń: 340


Liczba pobrań: 383

Abstrakt

Artykuł dotyczy wniosku o ukaranie nauczyciela akademickiego karą upomnienia w prawie polskim.

https://doi.org/10.14746/rpeis.2018.80.3.2
PDF

Bibliografia

Konieczniak, P. (2002), Czyn jako podstawa odpowiedzialności w prawie karnym, Kraków.

Kotarbiński, T. (1961), Elementy teorii poznania, logiki formalnej i metodologii nauk, Wrocław.

Nowak, L. (1973), Interpretacja prawnicza. Studium z metodologii prawoznawstwa, Warszawa.

Patryas W., Pohl Ł. (2006), Dwugłos w sprawie normy sankcjonowanej, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny 68(4): 173–189.

Pohl, Ł. (2007), Struktura normy sankcjonowanej w prawie karnym. Zagadnienia ogólne, Poznań.

Pohl, Ł. (2013), Czyn w prawie karnym, [w:] R. Dębski (red.), System prawa karnego, t. 3: Nauka o przestępstwie. Zasady odpowiedzialności, Warszawa: 202–240.

Zieliński, M. (2010), Wykładnia prawa. Zasady, reguły, wskazówki, Warszawa.

Ziembiński, Z. (1974), Metodologiczne zagadnienia prawoznawstwa, Warszawa.

Ziembiński, Z. (1994), Reguły inferencyjne i ich rodzaje, [w:] Redelbach, A., Wronkowska, S., Ziembiński, Z., Zarys teorii państwa i prawa, Warszawa: 209–214.