Around the dispute about the adequate level of reading the law – lex or ius?
PDF (Język Polski)

Keywords

academic teacher
penalty of admonition
disciplinary law

How to Cite

Pohl, Łukasz. (2018). Around the dispute about the adequate level of reading the law – lex or ius?. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny I Socjologiczny, 80(3), 7–15. https://doi.org/10.14746/rpeis.2018.80.3.2

Number of views: 340


Number of downloads: 380

Abstract

The article discusses the motion calling for the punishment of an academic teacher with a penalty of admonition under Polish law.
https://doi.org/10.14746/rpeis.2018.80.3.2
PDF (Język Polski)

References

Konieczniak, P. (2002), Czyn jako podstawa odpowiedzialności w prawie karnym, Kraków.

Kotarbiński, T. (1961), Elementy teorii poznania, logiki formalnej i metodologii nauk, Wrocław.

Nowak, L. (1973), Interpretacja prawnicza. Studium z metodologii prawoznawstwa, Warszawa.

Patryas W., Pohl Ł. (2006), Dwugłos w sprawie normy sankcjonowanej, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny 68(4): 173–189.

Pohl, Ł. (2007), Struktura normy sankcjonowanej w prawie karnym. Zagadnienia ogólne, Poznań.

Pohl, Ł. (2013), Czyn w prawie karnym, [w:] R. Dębski (red.), System prawa karnego, t. 3: Nauka o przestępstwie. Zasady odpowiedzialności, Warszawa: 202–240.

Zieliński, M. (2010), Wykładnia prawa. Zasady, reguły, wskazówki, Warszawa.

Ziembiński, Z. (1974), Metodologiczne zagadnienia prawoznawstwa, Warszawa.

Ziembiński, Z. (1994), Reguły inferencyjne i ich rodzaje, [w:] Redelbach, A., Wronkowska, S., Ziembiński, Z., Zarys teorii państwa i prawa, Warszawa: 209–214.