Analiza pojęć „reklama” i „promocja” gier hazardowych
Main Article Content
Abstrakt
Niniejsze opracowanie to gruntowna analiza pojęć „reklama” i „promocja” gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych lub gier na automatach, jak również pojęcia „informowanie o sponsorowaniu” przez podmioty prowadzące działalność w zakresie tych gier. Zasadnicze pytanie, na jakie autor odpowiada, brzmi: Czy przyjęte w ustawie o grach hazardowych definicje tych pojęć nie budzą wątpliwości interpretacyjnych? Rozstrzygnięcie tego problemu badawczego wiąże się z odpowiedzią na pytanie pomocnicze, czy użyte w tych definicjach sformułowania są wystarczająco precyzyjne, czy należy je zastąpić innymi słowami lub uzupełnić o dodatkowe zwroty. W toku prowadzonych badań autor zwraca uwagę, że w obowiązującej definicji reklamy gier hazardowych brakuje elementów podmiotowych, nadto niektóre sformułowania są nieostre. Z uwagi na te okoliczności zgłasza postulat de lege ferenda, dotyczący zmiany tej definicji.
Downloads
Article Details
Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Bibliografia
- Bik, M., Kamionowski, R., Obrępalski, D., Ryszard, K. (2013), Gry hazardowe. Komentarz do ustawy o grach hazardowych, Warszawa.
- Boryś, W. (2005), Słownik etymologiczny języka polskiego, Kraków.
- Brzeziński, B., Kalinowski, M. (1996), Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych, Warszawa.
- Dickerson, M, Baron, E. (2000), Contemporary issues and future directions for research in pathological gambling, Addiction 95.
- Dzik, B. (2004), Hazard, [w:] Tyszka, T. (red.), Psychologia ekonomiczna, Gdańsk.
- Grzybczyk, K. (2004), Prawo reklamy, Kraków.
- Knypl, T.M. (1994), Zwalczanie nieuczciwej konkurencji w Polsce i w Europie, Sopot.
- Konarska-Wrzosek, V., Oczkowski, T., Skorupka, J. (2010), Prawo i postępowanie karne skarbowe, Warszawa.
- Skorupka, S., Auderska, H., Łempicka, Z. (1993), Mały słownik języka polskiego, Warszawa.
- Nowińska, E. (1998), Zwalczanie nieuczciwej reklamy. Zagadnienia cywilno-prawne, Kraków.
- Ożóg, M. (2007), Gry i zakłady wzajemne, [w:] Traple, E. (red.), Adamczyk, J., Barta, P., Konarski, X., Kulis, W., Litwiński, P., Okoń, Z., Ożóg, M., Prawo reklamy i promocji, Warszawa: 178-193.
- Preussner-Zamorska, J. (1993), Aksjologiczne uwarunkowania reklamy, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego 62: 55-68.
- Preussner-Zamorska, J. (1994), Uwagi na temat zakazu reklamowania wolnych zawodów, Rejent 35(3): 14-32.
- Sobol, E. (1996), Słownik wyrazów obcych. Wydanie nowe, Warszawa.
- Bralczyk, J. (2008), Słownik 100 tysięcy potrzebnych słów, Warszawa.
- Wilk, L. (2012), Hazard. Studium kryminologiczne i prawne, Warszawa.