An analysis of the notions ‘advertising’ and ‘promotion’ of gambling
PDF (Język Polski)

Keywords

gambling
game
advertisement
promotion
sponsor

How to Cite

Skowronek, G. (2015). An analysis of the notions ‘advertising’ and ‘promotion’ of gambling. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny I Socjologiczny, 77(4), 147–159. https://doi.org/10.14746/rpeis.2015.77.4.12

Number of views: 560


Number of downloads: 380

Abstract

This study is a thorough analysis of the notions ‘advertising’ and ‘promotion’ of gambling, as well as the notion ‘information about sponsorship.’ The key question which the author aims to answer is whether definitions of these concepts in the Polish gambling act are precise enough, or whether they should be replaced with other wording. In the course of the study the author notes that in the current definition of the advertising of gambling, the subjective elements are missing and certain formulations are vague. In view of these circumstances, the de lege ferenda postulate is to amend the existing definition.
https://doi.org/10.14746/rpeis.2015.77.4.12
PDF (Język Polski)

Funding

Ministry of Science and Higher Education

Poland

References

Bik, M., Kamionowski, R., Obrępalski, D., Ryszard, K. (2013), Gry hazardowe. Komentarz do ustawy o grach hazardowych, Warszawa.

Boryś, W. (2005), Słownik etymologiczny języka polskiego, Kraków.

Brzeziński, B., Kalinowski, M. (1996), Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych, Warszawa.

Dickerson, M, Baron, E. (2000), Contemporary issues and future directions for research in pathological gambling, Addiction 95.

Dzik, B. (2004), Hazard, [w:] Tyszka, T. (red.), Psychologia ekonomiczna, Gdańsk.

Grzybczyk, K. (2004), Prawo reklamy, Kraków.

Knypl, T.M. (1994), Zwalczanie nieuczciwej konkurencji w Polsce i w Europie, Sopot.

Konarska-Wrzosek, V., Oczkowski, T., Skorupka, J. (2010), Prawo i postępowanie karne skarbowe, Warszawa.

Skorupka, S., Auderska, H., Łempicka, Z. (1993), Mały słownik języka polskiego, Warszawa.

Nowińska, E. (1998), Zwalczanie nieuczciwej reklamy. Zagadnienia cywilno-prawne, Kraków.

Ożóg, M. (2007), Gry i zakłady wzajemne, [w:] Traple, E. (red.), Adamczyk, J., Barta, P., Konarski, X., Kulis, W., Litwiński, P., Okoń, Z., Ożóg, M., Prawo reklamy i promocji, Warszawa: 178-193.

Preussner-Zamorska, J. (1993), Aksjologiczne uwarunkowania reklamy, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego 62: 55-68.

Preussner-Zamorska, J. (1994), Uwagi na temat zakazu reklamowania wolnych zawodów, Rejent 35(3): 14-32.

Sobol, E. (1996), Słownik wyrazów obcych. Wydanie nowe, Warszawa.

Bralczyk, J. (2008), Słownik 100 tysięcy potrzebnych słów, Warszawa.

Wilk, L. (2012), Hazard. Studium kryminologiczne i prawne, Warszawa.