Abstrakt
The article opens with a discussion of the main educational and organizational reasons, as well as other circumstances (for example, the lack of publicly entitled language policy in the country) for the relatively low effectiveness of recent teaching of foreign languages, in particular Russian language, in comparison to some highly developed countries in Western Europe. The author goes on to introduce the significant current substantive (scientific) issues of the new approach to a practically oriented theory of teaching foreign languages — social glottodidactics.Bibliografia
Сятковский C., Межкультурная коммуникативная компетенция и социальная лингводидактика, „Studia Rossica Posnaniensia”, Poznań 2010, z. XXXV, с. 259–266.
Сятковский C., Проблемы изучения социально-речевой реальности (социально-речевое интердействие), „Русский язык за рубежом” 1984, № 5.
Сятковский C., Социолингвистика, социология языка и социология языковой коммуникации, „Русский язык за рубежом” 1984, № 2.
Сятковский C., Социология языковой коммуникации и проблемы преподавания иностраннных языков, „Русский язык за рубежом” 1985, № 3.
Elementy realioznawcze i literackie nauczania języka rosyjskiego, pod red. S. Siatkowskiego, Warszawa 1977.
Koszla-Szymańska М., Realioznawczo-kulturowe aspekty nauczania języka hiszpańskiego, Warszawa 2014.
Nauczanie języka rosyjskiego a językoznawstwo i psychologia, pod red. S. Siatkowskiego, Warszawa 1976.
Nauczanie języka rosyjskiego a językoznawstwo i psychologia, pod red. S. Siatkowskiego, wyd. II rozsz., Warszawa 1986.
Podstawy pedagogiczne nauczania języka rosyjskiego, pod red. S. Siatkowskiego, Warszawa 1982.
Siatkowski S., Актуальные проблемы культурно-общественной семиосферы и семиотико-лингвистические исследования, [в:] Zagadnienia innowacyjności funkcjonowania systemu badania + rozwój w nauce, t. II, red. naukowy A. Miklewski, Warszawa
Siatkowski S., O paradygmatach naukowych, [в:] Paradygmaty filozofii języka, literatury i teorii tekstu (pogranicza metodologiczne), pod red. A. Kiklewicza, Słupsk 2004.
Siatkowski S., O roli stylistyki w nauczaniu języka rosyjskiego, [в:] Problemy nauczania języka rosyjskiego oraz kształcenia nauczycieli rusycystów w Polsce. Materiały sesji naukowej, WSP im. Jana Kochanowskiego, Kielce 1990, с. 61–74.
Siatkowski S., Płaszczyzna przedmiotowa nauczania języka obcego a materiały glottodydaktyczne (o roli czynników socjalnych w dydaktyce języków obcych), [в:] Z teorii i praktyki tworzenia materiałów glottodydaktycznych, pod red. F. Gruczy, Warszawa 1988.
Siatkowski S., Wstęp, „ Język Polski” 1972, nr 1, c. 75–76.
Siatkowski S., Wstęp, [в:] Podstawy naukowe nauczania języka rosyjskiego, pod red. S. Siatkowskiego, Warszawa 1972.
Licencja
PRACE PUBLIKOWANE W CZASOPIŚMIE DOSTĘPNE SĄ NA LICENCJI CREATIVE COMMONS:
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie „Studia Rossica Posnaniensia” są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji Creative Commons.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie “Studia Rossica Posnaniensia” udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalają na użycie sublicencji Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgody na publikację.
Użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku “Studia Rossica Posnaniensia” tylko w celach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).