Abstrakt
The paper describes the assumptions of modern methods of teaching foreign languages, and this description includes the proposals of their creators regarding the knowledge that the student must acquire and the competences that he/she is to form. The results of the test checking sociocultural knowledge and sociolinguistic competences of Russian Studies students is also discussed. The low global result of the test (57% of correct answers) showed a poor record of students in terms of the examined issues. Knowledge about Russia is very superficial among the study participants. They are also not good in dealing with contacts on the level of official relations (formal records of statements).
Bibliografia
Brzeziński, Jerzy. Nauczanie języków obcych dzieci. Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1987.
Coste, Daniel et al. Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie. Warszawa, Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2003.
Gawarkiewicz, Roman. „Uwagi na temat implikacji glottodydaktycznych pragmalingwistycznej teorii aktów mowy”. Slavica Stetinensia, 7, 1998, s. 205–219.
Janaszek, Krystyna. Intelektualna i afektywna sfera osobowości studenta neofilologa. Szczecin, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2018.
Komorowska, Hanna. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa, Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2005.
Komorowska, Hanna. „Nowe tendencje w pracach programowych Rady Europy”. Języki Obce w Szkole, 2, 1996, s. 109–115.
Nyczaj, Stanisław. Mała księga przysłów polskich. Radom, Oficyna Wydawnicza STON I, 1994.
Pietrzyk, Izabela. „Problematyka nawyku językowego w świetle koncepcji kognitywnej”. Slavica Stetinensia, 7, 1998, s. 191–204.
Ronowicz, Edmund. Kierunki w metodyce nauczania języków obcych. Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1982.
Tałyzina, Nina. Kierowanie procesem przyswajania wiedzy. Przeł. Maria Ewa Pytlowska. Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1980.
Włodarski, Ziemowit, Anna Matczak. Wprowadzenie do psychologii. Podręcznik dla nauczycieli. Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998.
Woźniewicz, Władysław. Kierowanie procesem glottodydaktycznym. Warszawa, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1987.
Licencja
PRACE PUBLIKOWANE W CZASOPIŚMIE DOSTĘPNE SĄ NA LICENCJI CREATIVE COMMONS:
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie „Studia Rossica Posnaniensia” są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji Creative Commons.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie “Studia Rossica Posnaniensia” udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalają na użycie sublicencji Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgody na publikację.
Użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku “Studia Rossica Posnaniensia” tylko w celach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
