Abstrakt
This article is an attempt to analyze the category of meeting between two main characters in The Other using a symbolic key. I try to explain the important role of such semiotic categories as threshold and mask in the process of becoming more aware about ourselves, which I interpret as part of the process of rite de passage.Bibliografia
Bajburin A.K., W sprawie opisu struktury słowiańskiego rytuału budowniczego, „Konteksty” 1990, nr 3, s. 64.
Drwięga M., Dwie drogi współczesnych filozofów — Paul Ricoeur i Józef Tischner, „Znak” 2011, nr 669, [w:] źródło elektroniczne: http://www.miesiecznik.znak.com.pl/139/7 /dwie-drogi-wspolczesnych-filozofow-paul-ricoeur-i-jozef-tischner-czesc-ii (17.07.2014).
Florenski P., Ikonostas i inne szkice, przeł. Z. Podgórzec, Warszawa 1984.
Jakubcza k M., Wyzwalanie się od Ja, [w:] tejże, Sens ja. Koncepcja podmiotu w filozofii indyjskiej (sankhja-joga), Kraków 2013, s. 192.
Leeuw van der G., Fenomenologia religii, Warszawa 1978.
Lessa W.A., Vogt E.Z., Reader in Comparative Religion: An Anthropological Approach (4th Edition), New York 1979.
Levinas E., Całość i nieskończoność. Esej o zewnętrzności, przeł. M. Kowalska, Warszawa 1998.
Levinas E., Separacja i roz(mowa), [w:] tegoż, Całość i nieskończoność. Esej o zewnętrzności, przeł. M. Kowalska, Warszawa 1998, s. 44–82.
Prokopiuk J., C.G. Jung, czyli gnoza XX wieku, [w:] C.G. Jung, Archetypy i symbole, przeł. J. Prokopiuk, Warszawa 1993.
Sulima M., Rola religii w kształtowaniu przestrzeni domu wiejskiego, „Zeszyty Naukowe Politechniki Białostockiej. Architektura” 2008, nr 21, s. 89.
Sulima M., Symboliczne przestrzenie domu, „Zeszyty Naukowe Politechniki Białostockiej. Architektura” 2007, nr 20, s. 89.
Turner V., Betwixt and between: The liminal period in “rites of passage”, [w:] W.A. L e s s a, E.Z. V o g t, Reader in Comparative Religion: An Anthropological Approach (4th Edition), New York 1979, s. 234–243.
Żerkowski M., Kultura maski, [w:] źródło elektroniczne: http://roverground. cz/mealingua/kultura-maski/ (28.05.2015).
Бахтин М.М., Автор и герой в эстетической деятельности. Проблема автора, [w:] źródło elektroniczne: http://mmbakhtin.narod.ru/probl.html (31.05.2015).
Мамлеев Ю.В., Другой, Щeлково 2007.
Осьмухина О.Ю., Маска, „Знание. Понимание. Умение”, Москва 2007, № 2, s. 226–228.
Пономарев Ф.А., Катарсические эффекты в творчестве Юрия Мамлеева, [w:] źródło elektroniczne: http://www.google.ru/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1& source=web&cd=1&ved=0CCkQFjAA&url=http%3A%2F%2Fzar-literature.ucoz.ru% 2Fdidaktika_1%2Fkatarsicheskie_ehffekty_v_tvorchestve_jurija_mamle.docx&ei=E1 bFUqWfNoHXtAbZ6oGoDg&usg=AFQjCNFkr1mquVZJce4pr0lhyF_Np0wqpA&bv m=bv.58187178,d.Yms&cad=rjt (14.10.2013).
Licencja
PRACE PUBLIKOWANE W CZASOPIŚMIE DOSTĘPNE SĄ NA LICENCJI CREATIVE COMMONS:
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie „Studia Rossica Posnaniensia” są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji Creative Commons.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie “Studia Rossica Posnaniensia” udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalają na użycie sublicencji Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgody na publikację.
Użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku “Studia Rossica Posnaniensia” tylko w celach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).