Abstrakt
This paper is the result of the work on the lexical minimum of Russian language for bachelors of Russian philology within the context of Task-based Language Teaching method. The text provides a definition of the lexical minimum, presents the main principles of the Task-based Language Teaching. The main part of the article is devoted to the presentation of the principles of selection and organization of the language material included in the proposed lexical minimum.Bibliografia
Азимов Э. Г., Щукин А. Н. 2009. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам), Москва: Икар.
Андрюшина Н. П. [et al.] 2011. Лексический минимум по русскому языку как иностранному. Базовый уровень. Общее владение, Санкт-Петербург: Златоуст.
Андрюшина Н. П. [et al.] 2012. Лексический минимум по русскому языку как иностранному. Элементарный уровень. Общее владение, Санкт-Петербург: Златоуст.
Клобукова Л. П. [et al.] 2014. Лексический минимум по русскому языку как иностранному. Второй сертификационный уровень. Общее владение, Санкт-Петербург: Златоуст.
Маркина Е. И. 2011. О соотношении понятий „лексический минимум”и „учебный словарь” в методике преподавания русского языка как иностранного, „Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена”, № 129, с. 247–250.
Норейко Л. Н. [et al.] 2013. Лексический минимум по русскому языку как иностранному. Первый сертификационный уровень. Общее владение, Санкт-Петербург: Златоуст.
Coste D., North B., Sheils J., Trim J. 2003. Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, tłum. W. Martyniuk, Warszawa: Wydawnictwo CODN.
Drużyłowska D., Walczak J. 2017. Ну, ладно! Minimum leksykalne języka rosyjskiego dla poziomu średnio zaawansowanego, Kraków: Universitas.
Ek J. A. van, Trim J. L. M. 1991. Threshold 1990, Cambridge: Cambridge University Press.
Ellis R. 2003. Task-based Language Learning and Teaching, Oxford: Oxford University Press.
Janowska I. 2011. Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych, Kraków: Universitas.
Nunan D. 2004. Task-based Language Teaching, Cambridge: Cambridge University Press.
Richards J. C., Rodgers T. S. 2014. Approaches and Methods in Language Teaching, Cambridge: Cambridge University Press.
Seretny A. 2011. Kompetencja leksykalna uczących się języka polskiego jako obcego w świetle badań ilościowych, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Willis J. 1996. A Framework for Task-based Learning, Harlow: Longman.
Licencja
PRACE PUBLIKOWANE W CZASOPIŚMIE DOSTĘPNE SĄ NA LICENCJI CREATIVE COMMONS:
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie „Studia Rossica Posnaniensia” są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji Creative Commons.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie “Studia Rossica Posnaniensia” udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalają na użycie sublicencji Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgody na publikację.
Użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku “Studia Rossica Posnaniensia” tylko w celach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
