Abstrakt
In the article I discuss the subject matter of the educational film Blue Eyed in terms of using its wide cognitive and educational advantages in academic class with students. The subject matter is discussed in the context of dominant media culture. I stress the meaning of multimedia in creating social reality image and present multiplicity of an educational film's features.
Bibliografia
Bauer Z., Chudziński E. (2008). Dziennikarstwo i świat mediów. Kraków.
Braun J. (2005). Potęga czwartej władzy. Media, rynek, społeczeństwo. Warszawa.
Chmiel A. (2014). Psychoneuroestetyka: nowa nauka– nowe media – nowe pokolenia? [W:] D. Morańska, K. Wójcik (red.). Multimedialny wymiar edukacji. Dąbrowa Górnicza.
Chmiel T. (2014). Specyfika doświadczeń społeczno-kulturowych najmłodszych użytkowników multimediów. [W:] D. Morańska, K. Wójcik (red.). Multimedialny wymiar edukacji. Dąbrowa Górnicza.
Gackowski T. (2013), Mediatyzacja polityk i – rzecz o niesamowitości Internetu, http://www.medioznawca.com/blogi/blog-medialny/41-mediatyzacja-polityki-rzecz-o-niesamowitosciinternetu, dostęp: 10.10.2015.
Kluszczyński R.W. (2002). Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów. Kraków.
Lester N. (2010). Niebieskoocy. Podręcznik do prowadzenia zajęć w organizacjach. Kraków.
Morbitzer J. (2001). O multimediach okiem pedagoga. „Poradnik Bibliotekarza” nr 6.
Nowakowska-Buryła I. (2003). Postawy dzieci wobec mediów. „Edukacja Medialna” nr 1.
Strykowski W. (2000). Media a edukacja. Poznań 2000.
Sztompka P. (2012). Wyobraźnia wizualna i socjologia. [W:] M. Bogunia-Borowska, P. Sztompka (red.). Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej. Kraków.
Tołwińska B. (2010). Dostęp do mediów w szkole a szanse edukacyjne uczniów. [W:] J. Pils, A. Mamcarz (red.). Media jako wyzwanie wychowawcze. Radom.
Walczak M. (2003). Wirtualny świat telewizji. Cz. 2. „Poradnik Bibliotekarza” nr 2.
Walczak M. (2013). Media w edukacji współczesnego człowieka. Cz. 1. „Poradnik Bibliotekarza” nr 1.
Wilk-Jakubowski G. (2008). Doświadczenia polskiego marketingu politycznego – o roli mediów w sukcesie wyborczym. [W:] A. Balicki, T. Gac, W. Lis (red.). Środki masowego przekazu. Informacja czy manipulacja. Lublin.
Netografia
http://www.bezuprzedzen.org/projekt/index.php?dzial=PR_Filmy, dostęp: 19.09.2015.
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Justyna Jakubowska-Baranek
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.