Treść głównego artykułu
Abstrakt
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Utwory opublikowane w czasopiśmie Biblioteka, na platformie Pressto należącej do Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu od 2015 roku są udostępniane na
licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Tym samym wszyscy zainteresowani są uprawnieni do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku pod następującymi warunkami:
- uznania autorstwa czyli obowiązek podania wraz z rozpowszechnianym utworem informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, doi) oraz samej licencji
- na tych samych warunkach — remiksując utwór, przetwarzając go lub tworząc na jego podstawie, należy swoje dzieło rozpowszechniać na tej samej licencji, co oryginał.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Autor zachowuje prawa majątkowe, ale udziela zgody Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na wykorzystanie dzieła. Autorzy tekstów zakwalifikowanych do publikacji proszeni są o wypełnienie podpisanie i przesłanie umowy.
Jeżeli autor artykułu nie jest przekonany, że może wykorzystywać cudze utwory (np. ilustracje, fotografie, tabele) w ramach cytatu we własnej tekście musi dostarczyć do redakcji czasopisma zgodę od uprawnionych podmiotów.
Prawa są zastrzeżone do wszystkich tekstów opublikowanych przed rokiem 2015.
Bibliografia
- Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M., Psychologia społeczna: serce i umysł, przeł. A. Bezwińska et al., Poznań 1997.
- Babik W., Ekologia informacji w Internecie i bibliotece, w: Biblioteki w świecie informacji sieciowej. Konferencja 6–7 czerwca 2013 r., red. H. Hollender, Warszawa 2014.
- Balawajder K., Umiejętności interpersonalne w pracy menedżera, w: Psychologia w pracy menedżera, red. B. Kożusznik, Katowice 1994.
- Borg J., Perswazja: sztuka pozytywnego wpływania na ludzi, przeł. A. Mikołajewska, Warszawa 2011.
- Dobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Wrocław 2004.
- Folga A., Wpływ komunikacji interpersonalnej na wizerunek biblioteki, „Biblioteka i Edukacja” 2016, nr 9, http://www.bg.up.krakow.pl/newbie/index.php/bie/article/view/142 [dostęp: 10.04.2016].
- Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, przeł. O. i W. Kubińscy, M. Kacmajor, Gdańsk 2003.
- Karwasińska E., Karwasiński P., Kształtowanie nowej tożsamości bibliotekarza w erze zmian technologicznych i mobilności usług bibliotecznych, w: Biblioteka w przestrzeni edukacyjnej: bibliotekarz 2.0 – nowoczesność na bazie tradycji: II Międzynarodowa Konferencja Naukowa, Kraków 23–24 maja 2013, https://repozytorium.amu.edu.pl/handle/10593/7884 [dostęp: 10.04.2016].
- Karwasiński P., Wesołowska-Mis H., Wpływ informatyzacji Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu na zmiany organizacyjne i rozwój usług bibliotecznych, „Biblioteka” 2015, nr 19 (28), s. 159–183.
- Kenrick D.T., Neuberg S.L., Cialdini R.B., Psychologia społeczna, przeł. A. Nowak, O. Waśkiewicz, M. Trzebiatowska, M. Orski, Gdańsk 2002.
- Lasswell H., The Structure and Function of Communication in Society, w: L. Bryson, The Communication of Ideas, New York 1948.
- Lepkowska E., Kostecki G., Komunikacja interpersonalna a wizerunek bibliotekarza w nowoczesnej bibliotece, „Biuletyn EBIB” 2006, nr 10 (80), http://www.ebib.pl/2006/80/a.php [dostęp: 10.04.2016].
- Maciejewska Ł., Urbańczyk B., Czego oczekują użytkownicy biblioteki akademickiej w dobie informacji elektronicznej, w: Biblioteka: klucz do sukcesu użytkowników, red.
- M. Kocójowa, Kraków 2008, seria: ePublikacje Instytutu INiB UJ, 5, s. 42–52, http://www.inib.uj.edu.pl/wydawnictwa-iinib-uj/seria-3 [dostęp: 10.04.2016].
- Peszel A., Libsmart Copy, „Głos Akademicki” 2015, nr 1, s. 32.
- Rataj A., Komunikacja w organizacji [I], http://www.racjonalista.pl [dostęp: 10.04.2016].
- Stewart J., Komunikacja interpersonalna: kontakt między osobami, w: Mosty zamiast murów: o komunikowaniu się między ludźmi, red. J. Stewart, przeł. J. Suchecki, Warszawa 2002.
- Trzeciak S., Coaching marki osobistej, czyli kariera lidera, Sopot 2015.
- Wojciechowski J., O komunikacji nieinformacyjnej, w: Biblioteka i informacja w komunikowaniu, red. M. Kocójowa, Kraków 2000.
- Żukowski M., Twoja firma w social mediach: podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw, Gliwice 2016.