Folia Praehistorica Posnaniensia

Aktualny numer

Tom 29 (2024)
Opublikowany 2024 grudnia 23

Folia Praehistorica Posnaniensia jest sztandarowym czasopismem Wydziału Archeologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza (po przekształceniu Instytutu Prahistorii 1. X. 2019 roku). Ukazuje się od 1985 roku (tom I- za 1984 rok), w cyklu rocznym i jest recenzowana, zarówno przez specjalistów polskich jak i zagranicznych. Komitet redakcyjny ma skład międzynarodowy. Na łamach czasopisma prezentowany jest specjalistyczny dorobek naukowy z zakresu archeologii, stanowiący promocję badań naukowych pracowników Wydziału Archeologii. Zawiera również artykuły przygotowane przez Autorów z innych ośrodków akademickich i instytucji naukowych. W ostatnim czasie rozszerzony został zakres tematyczny od prac analitycznych po syntetyzujące oraz teoretyczne, a także interdyscyplinarne. Obejmują one problematykę archeologii pradziejowej i średniowiecznej w skali środkowoeuropejskiej po archeologię orientalną i antyczną, a także ochronę dziedzictwa archeologicznego. Artykuły w języku polskim posiadają abstrakty i streszczenia w języku obcym i odwrotnie. Czasopismo dystrybuowane jest do około 150 instytucji naukowych w całej Europie oraz USA i Kanadzie.

INDEKSOWANE W:
CEJSH; INDEX COPERNICUS; ERIH; ERIH PLUS 2015; Google Scholar; WorldCat

WSKAŹNIKI OCENY CZASOPISMA:

Punktacja Ministerstwa Edukacji i Nauki (2023): 70



DOI:
10.14746/fpp ISSN (Print): 0239-8524 ISSN (Online) 2450-5846
Publikacje w czasopiśmie dostępne są na 
licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe. Licencja Creative Commons

Ogłoszenia

Finansowanie czasopisma

 Rozbudowa pełnotekstowego zasobu bazy danych platformy PRESSto o archiwalne numery czasopism wydawanych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu czasopisma Folia Praehistorica Posnaniensia vol. 10/11(2003), vol. 12(2004), vol.13/14(2005), vol.16(2011) – zadanie jest finansowane w ramach umowy 662/P-DUN/2017 ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.
Więcej…

2018 grudnia 20

STUDIA – DYSKUSJE

Jakub Artemiuk
7-24
Polish and Danish regulations on the search for portable antiquities ‒ remarks upon the recent amendment of the law in Poland
PDF (English)
Ewa Bugaj
25-36
Badania nad attycką ceramiką geometryczną i jej dekoracją jako sztuką: uwagi o minionych i aktualnych podejściach
PDF
Ana Davitashvili
37-55
Creating stable isotopic database of faunal remains ‒ Bronze Age Italy
PDF (English)
Agnieszka Góralczyk
57-88
Podstawy datowania grodów kultury łużyckiej na ziemiach polskich
PDF
Tomasz Gralak
89-104
Feniks z popiołów, czyli o sensach ciałopalenia w czasach pól popielnicowych
PDF
Jędrzej Hordecki, Patrycja Filipowicz
105-132
Specyfika nauczania archeologii śródziemnomorskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w kontekście tematów podejmowanych w pracach dyplomowych
PDF
Włodzimierz Lajsner
133-157
Elementy scytyjskiego dziedzictwa kulturowego upamiętnione na ukraińskich monetach okolicznościowych
PDF
Viktoryia Makouskaya
159-182
The phenomenon of medieval “easter eggs”: types of artifacts, probable ways of their distribution and functions (based on finds from the territory of Belarus in the European context)
PDF (English)
Mateusz Napierała
183-209
Znaczenie i interpretacja terminu bjA
PDF
Paulina Przepiórka, Patrycja Filipowicz
211-221
Edukacja archeologiczna na przykładzie działalności Koła Archeologicznego przy Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Biadkach (woj. wielkopolskie)
PDF
Marcin Krzepkowski, Grzegorz Szczurek, Artur Golis, Robert Rybicki
223-242
Grodzisko z wczesnej epoki żelaza w Rogaczewie Wielkim, gm. Krzywiń, pow. kościański (stan. 22, AZP 60-27/129). Wyniki wstępnych badań weryfikacyjnych 223
PDF
Nino Tavartkiladze
243-252
Dental caries and antemortem tooth loss in Late Antique caucasian Iberia: A bioarchaeological study of Dusheti municipality and Great Mtskheta
PDF (English)
Patrycja Wagner
253-266
Zewnętrzne ślady pamięciowe społeczności paleolitycznych
PDF
Rafał Zapłata
267-292
Odsłonić – udostępnić – uczytelnić. Dziedzictwo kulturowe in situ ‒ przykład ruiny zamku biskupów krakowskich w Iłży
PDF
Wyświetl wszystkie wydania