Gilt das Stereotyp der polnischen Wirtschaft immer noch? Zu den Veränderungen in Polen aus imagologischer Perspektive
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Bibliografia
- Adler, N.J., Gundersen, A., 2008. International dimensions of organizational behavior, Fifth Edition. Mason, OH: Thomson South-Western.
- Auderska, H., Łempicka, Z., Skorupka, S., 1968. Mały słownik języka polskiego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Auerheimer, G., 1990. Einführung in die interkulturelle Erziehung. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft.
- Chlebda, W., 1998. Stereotyp jako jedność języka, myślenia i działania. In: Anusiewicz, J., Bartmiński, J. (Hrsg.) Język a kultura, tom 12: Stereotyp jako przedmiot lingwistyki. Teoria, metodologia, analizy empiryczne. Wrocław: Towarzystwo Przyjaciół Polonistyki Wrocławskiej, 31-40.
- Dyserinck, H., 1988. Komparatistische Imagologie. Zur politischen Tragweite einer europäischen Wissenschaft von der Literatur. In: Dyserinck, H., Syndram, K.U. (Hrsg.) Europa und das nationale Selbstverständnis. Imagologische Probleme in Literatur, Kunst und Kultur des 19. Und 20. Jahrhunderts. Bonn: Bouvier, 13-37.
- Fiedor, K., 1997. Wokół stereotypu „polnische Wirtschaft”. In: Zbliżenia 3 (18), 92-95.
- Fischer, M.S., 1987. Literarische Imagologie am Scheideweg. Die Erforschung des „Bildes vom anderen Land” in der Literatur-Komparatistik. In: Blaicher, G. (Hrsg.) Erstarrtes Denken. Studien zu Klischee, Stereotyp und Vorurteil in englischsprachiger Literatur. Tübingen: Gunter Narr Verlag, 55-71.
- Fiske, S.T., Operario, D., 2004. Stereotypes: Content, Structures, Processes and Context. In: Brewer, M.B., Hewstone, M. (Hrsg.) Social Cognition. Malden/MA:Blackwell Publishing Ltd, 120-141.
- Gadamer, H.-G., 1990. Wahrheit und Methode. Band 1. 6. Auflage. Tübingen: Mohr–Siebeck Verlag.
- Golec, J., 2000. „Polnische Wirtschaft” – potęga stereotypu. In: Borussia 20/21, 305-308.
- Hansen, K.P., 2000. Kultur und Kulturwissenschaft. Eine Einführung. Tübingen und Basel: A. Francke Verlag.
- Hogg, M., Vaughan, G., 2010. Essentials of Social Psychology. Harlow: Pearson Education.
- Klin, E., 1991. Stereotypy etniczne w literaturze. In: Wrzesiński, W. (Hrsg.) Wokół stereotypów Polaków i Niemców. Über die Stereotype der Polen und der Deutschen. Wrocław: Acta Universitatis Wratislaviensis 1136, 143-151.
- Köchler, H., 1978. Kulturphilosophische Aspekte internationaler Kooperation. In: Zeitschrift für Kultur-Austausch, Bd. 28, 40-43.
- Krause, T., 1998. Die Fremde rast durchs Gehirn, das Nichts… Deutschlandbilder der Banater Autorengruppe (1969–1991). Studien zur Reiseliteratur- und Imagologieforschung 3. Frankfurt am Main: Lang.
- Lippmann, W., 1922/2008. Public Opinion. New York: Harcourt, Brace and Company.
- Mehnert, E., 1997. Bilderwelten – Weltbilder. Vademekum der Imagologie. Chemnitz.
- Möller, S., 2008. Viva Polonia. Als deutscher Gastarbeiter in Polen. Frankfurt am Main:Scherz.
- Orłowski, H. „Polnische Wirtschaft”. Ausformung eines hartnäckigen Vorurteils. http://www.kulturforum-ome.de/pdf/1000355a.pdf (14.11.2012).
- Orłowski, H., 2004. Die Lesbarkeit von Stereotypem. Der deutsche Polendiskurs im Blick historischer Stereotypenforschung und historischer Semantik. Wrocław: Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe.
- Papiór, J., 1997. Diskurs zum Stereotyp der „polnischen Wirtschaft”. In: Zbliżenia 3 (18), 95-98.
- Pürer, H., 2003. Publizistik- und Kommunikationswissenschaft. Ein Handbuch. Konstanz: UVK Verlagsgesellschaft mbH.
- Schneider, D.J., 1996. Modern Stereotype Research: Unfinished Business. In:Hewstone, M. Macrae, C.N., Stangor, C. (Hrsg.) Stereotypes and stereotyping.New York: The Guilford Press: 419-454.
- Schweiger, W., 2007. Theorien der Mediennutzung. Eine Einführung. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften-GWV Fachverlage GmbH.
- Stangor, C., 2000. Stereotypes and prejudice. Philadelphia: PSYCHOLOGY PRESS Taylor and Francis Group.
- Urban, T., 2003. Polen. 2. Auflage. München: Verlag C.H. Beck oHG.http://wko.at/statistik/eu/europa-wirtschaftswachstum.pdf (15.08.2013)