Teaching Grammar for the TOEIC Test: Is Test Preparation Instruction effective?
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Bibliografia
- Alderson, J.C./Hamp-Lyons, L., 1996. TOEFL préparation courses: a study of washback. In. Language Testing 13 (3): 280-297.
- Amer, A.A. 1993. Teaching EFL students to use a test-taking strategy. In: Language Testing 10 (1): 71-78.
- Coomber, ]., 1997. Are test préparation programs really effective?: Evaluating an IELTS préparation course. Unpublished doctoral dissertation. University of Surrey, Guildford, United Kingdom.
- Hamp-Lyons, L., 1998. Ethical test préparation practice: The case of the TOEFL. In: TESOL Quarterly 32 (2): 329-337.
- Narron, M./Hirase, K./Minami, T./Takekata, S./Adachi, T., 2003. "Teaching the test, or teaching the language: A look at the test préparation. In: The Language Teacher 27 (9): 9-12.
- Robb, T., Ercanbrack, J., 1999. "A study of the effect of direct test préparation on the TOEIC scores of Japanese university students". TESL-E] 3(4). Retrieved March 22, 2004, from http://www-writing.berkeley.edu/TESL-EJ/ejl2/a2.html
- Rogers, W.T./Bateson, D.J., 1991. "Vérification of a model of test-taking behavior of high school seniors". In: Journal of Expérimental Education 59: 331-349.
- Rutherford, W., 1987. The meaning of grammatical consciousness-raising. In: World Englishes 6 (1): 209-216.
- Schmidt, R.W., 1990. The röle of consciousness in second language learning. In: Applied Linguistics 11 (2): 129-158.
- Spada, N./Lightbown, P.M., 1993. "Instruction and the development of questions in L2 classrooms." In: Studies in Second Language Acquisition 15: 205-224.
- Terrell, T.D., 1991. The röle of grammar instruction in a communicative approach. In: The Modem Language Journal 75 (1): 52-63.
- White, L./Spada, N./Lightbown, P.M./Ranta, L., 1991. "Input enhancement and L2 question formation". In: Applied Linguistics 12 (4): 416-432.