Abstrakt
The problem discussed in the article refers to a wider context of the empirical research realized within the doctoral dissertation. The research aims at proving the influence of the educational evaluation of the intercultural competence on the development of personal communicative competence of the first year students of French in the College of Foreign Language at the University of Adam Mickiewicz. The evaluation of the competence was conducted in the institutional conditions with the use of traditional media materials in French and Polish. The article introduces the concept of the educational evaluation of intercultural competence. The author also presents the results of the empirical research from its initial phase. The main focus is on the issue of students' metacognitive readiness to perform this type of evaluation. The article aims to show that the positive role of the educational evaluation of intercultural competence in developing personal communicative competence of learners depends to a large extent on the level of metacognitive awareness they managed to reach.
Bibliografia
Broyon, A.-M. (2001): Métacognition et cultures. Actes du VHIème Congrès de l ’Association pour la Recherche InterCulturelle: www.unige.ch/fapse/SSE/groups/aric/Textes/Broyon.pdf
Conseil de l’Europe (2000): Un Cadre européen commun de référence pour les langues - apprendre, enseigner, évaluer.
Langouet, G. (1993): Les fonctions de l’évaluation. Le Français dans le Monde. Numéro spécial: Evaluation et certifications en langue étrangère. Paris: EDICEF. 19-27.
Lussier, D. (1997): Domaine de référence pour l’évaluation de la compétence culturelle en langues. Etudes de Linguistique Appliquée 106. 232-246.
Wilczynska, W. (éd.) (2002): Autonomizacja w dydaktyce jçzykow obcych. Doskonalenie w komunikacji ustnej. Poznan: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).