Sequential bilingualism and the teaching of language skills to early primary school pupils in Nigeria
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Referencje
- Adegbite, W. (1993): Towards an Efficient Bilingual Programme for Teaching Language Skills in Nigérian Primary Schools. In: Literacy and Reading in Nigeria, Vol. 6, 337-352.
- Afolayan, A. (1971): Contrastive Linguistics and The Teaching of English as a Second/Foreign Language. In: English Language Teaching, Vol. X, № 3, 220-229.
- Afolayan, A. (1977): The New Language Policy and Effective Instruction in Schools. In: Language in Education in Nigeria, Vol. 1, 26-38 (Proceedings of The Language Centre, Fédéral Ministry of Education, Lagos Nigeria).
- Akindele, F. and Adegbite, W. (1992): The Sociology and Politics of English in Nigeria. Ile-Ife: Obafemi Awolowo University Press.
- Brann, C.M.B. (1977): The Rôle of Language in Nigeria Educational Policy. In: The Nigérian Language Teacher, Vol. 1, № 2.
- Cummins, J. (1979): Linguistic Interdependence and the Educational Development of Bilingual Children. In: Review of Educational Research 49(2), 222-251.
- Cummins, J. (1984): Bilingualism and Spécial Education: Issues in Assessment and Pedagogy. San Diego, CA: College Hill.
- Dulay, H., Burt, M. and Krashen, S. (1982): Language Two. New York: Oxford University Press. Fédéral Ministry of Information (1977): Fédéral Republic of Nigeria National Policy on Education (Revised 1981). Lagos, Nigeria: NERDC Press.
- Olaofe, I.A. (1983): The Rôle of Reading in Integrated Language Teaching Programmes. In: Literacy and Reading in Nigeria, Vol. 1, 182-190.
- Omojuwa, R.A (1983): A Literacy Policy for the Nigérian Educational System. In: Literacy and Reading in Nigeria, Vol. 1, 33-48.
- Omojuwa, R.A J.O. (1985): Introduction to Literacy Skills in Two Languages: A Sequential Approach. In: Literacy and Reading in Nigeria, Vol. 2, 34-47.
- Onukaogu, C.E. and Arua, A.E. (1997): Towards a Better Understanding of Reading by the Nigérian Primary School Teacher. In: Onukaogu, C.E., Arua, A.E. and Jegede, O.B. (eds.): Teaching Reading in Nigeria. Ile-Ife: TAWL, 1-29.
- Pialorsi, F. (ed.)(1974): Teaching the Bilingual Arizona. The University of Arizona Press.
- Royer, J.M. and Carlo, M.S. (1991): Transfer of Compréhension Skills from Native to Second Language. In: Journal of Reading 34:6, 450-455.
- Stewart, W.A. (1968): A Sociolinguistics Typology for Describing National Bilingualism. In:
- Fishman, J.A. (éd.): Readings in The Sociology of Language Mouton. The Hague, 531-545.