Teaching and learning foreign languages for special purposes at technical universities
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Bibliografia
- Crystal, D. 2003. The Cambridge Encyclopedia of the English Language. Cambridge: Cambridge University Press.
- Crystal, D., 2005. English and the Communication of Science, www.usingenglish.com/links/English-for-Special-Purposes/index
- Dźwierzyńska, E., 2007. Czynniki wpływające na zapamiętywanie leksyki obcojęzycznej. In: Języki Obce w Szkole 02/07.
- Harmer, J. 2001. The practice of English language teaching. Harlow: Pearson Education Limited.
- Hewings, M., 2002. A history of ESP through "English for Specific Purposes". In: ESP World. Online Journal for Teachers, www.esp-world.info/articles_3/hewings_paper.htm
- Johnson, K., 1996. Language Teaching and skill learning. Oxford: Blackwell.
- Kierczak, A.-W., Sitko, A., 2004. Autonomia ucznia a nauczanie języka specjalistycznego, czyli czy wprowadzać autonomię na lektoratach? In: Autonomia w nauce języka obcego. Poznań; Kalisz: Wydawnictwo Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego UAM.
- Komorowska, H., 2005. Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego. Kontrola-ocena-testowanie. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
- Kubiak, B., 2005. Koncepcje nauczania języka specjalistycznego. In: Języki Obce w Szkole 05/05.
- Myczko, K., 2004. Kognitywna teoria uczenia się i rozwijanie autonomii ucznia w dydaktyce języków obcych. In: Autonomia w nauce języka obcego. Poznań; Kalisz: Wydawnictwo Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego UAM.
- Paul, P., 1993. Linguistics fo r Language Learning. Melbourne: Macmillan Education Australia PTY ltd.
- Pfeiffer, W., 2001. Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki. Poznań: Wagros.
- Szałek, M., 2004. Jak motywować uczniów do nauki języka obcego? Poznań: Wagros.
- Ur, P., 2008. A Course in Language Teaching. Practice and Theory. Cambridge: Cambridge University Press.