Abstrakt
The article deals with the role of the native language in a foreign language class. The practical aspects of moderate native language usage are discussed. Using concrete examples, the author discusses the positive influence of a native language on communication during foreign language class.Bibliografia
Burwitz-Melzer, E./Quetz, 2002. Wortschatzarbeit. In: J. Quetz/G. von der Handt (Hrsg.), Neue Sprachen lehren und lernen: Fremdsprachen in der Weiterbildung. Bielefeld: Bertelsmann Verlag: 144-160.
Butzkamm, W., 2004. Lust zum Lehrern, Lust zum Lernen: Eine neue Methodik für den Frerndsprachenunterricht. Tübingen und Basel: Francke Verlag.
Huneke, H.-W./Steinig, W., 2005. Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Berlin: Erich Schmidt Verlag.
Iluk, 2005. Methodische Binsenweisheiten und der alltägliche Fremdsprachenunterricht. In: H. Pürschel/T. Tinnefeid (Hrsg.), Moderner Fermdsprachenerwerb zwischen Interkulturalität und Multimedia, Reflexionen und Anregungen aus Wissenschaft und Praxis. Bochum: AKS-Verlag: 164-174.
Tinnefeid, T. (Hrsg.), Moderner Fremdsprachenenverb zwischen Interkulturalität und Multimedia. Reflexionen und Anregungen aus Wissenschaft und Praxis. Bochum: AKS-Verlag: 164-174.
Müller B.-D., 1994. Wortschatzarbeit und Bedeutungsvermittlung. Berlin: Langenscheidt.
Oksaar, E., 2003, Spracherwerb des Kindes. Psycho- und pädolinguistische Aspekte. In: G. Lange/K. Neumann/W. Ziesenis (Hrsg.), Taschenbuch des Deutschunterrichts. Band 1,
Jubiläumsausgabe. Hohengehren: Schneider Verlag: 39-57.
Quetz, J., 1998. Der systematische Aufbau eines mentalen Lexikons in der Fremdsprache. In: J.-P. Timm (Hrsg.), Englisch lernen und lehren. Didaktik des Deutschunterrichts. Berlin: Cornelsen Verlag: 272-290.
Scherfer, P., 1990. Vom Nutzen des Vorwissens im Vokabelunterricht. In: Der fremdsprachliche Unterricht, Heft 104: 30-33.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).