Lexikalische Kompetenz – ein Plädoyer für eine breitere Auffassung des Begriffs
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Bibliografia
- Aguado, K., 2004. Evaluation fremdsprachlicher Wortschatzkompetenz: Funktionen, Prinzipien, Charakteristika, Desiderate. In. Fremdsprachen Lehren und Lernen 33, 231–250.
- Beile, W., 1988. Übungen und Üben im fremdsprachlichen Lernprozess. In: Der fremdsprachliche Unterricht, Heft 92, 4–7.
- Bohn, R., 1999. Probleme der Wortschatzarbeit. München: Langenscheidt.
- De Florio-Hansen, I., 2004. Wortschatzerwerb und Wortschatzlernen von Fremdsprachenstudierenden. Erste Ergebnisse einer empirischen Untersuchung. In: Fremdsprachen Lehren und Lernen 33, 83–113.
- Desselmann, G. / Hellmich, H., 1986. Didaktik des Fremdsprachenunterrichts (Deutsch als Fremdsprache). Leipzig: Verlag Enzyklopädie.
- Häussermann, U. / Piepho, H.E., 1996. Aufgaben-Handbuch. Deutsch als Fremdsprache. Abriß einer Aufgaben- und Übungstypologie. München: iudicium.
- Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren beurteilen. 2001. Europarat. Rat für kulturelle Zusammenarbeit, Berlin / München / Wien / Zürich / New York: Langenscheidt.
- Król, A., 2008. Zintegrowany rozwój kompetencji leksykalnej w dydaktyce języka specjalistycznego. In: Przegląd Glottodydaktyczny 25, 47–52.
- Löschmann, M., 1993. Effiziente Wortschatzarbeit. Alte und neue Wege. Frankfurt am Main: Peter Lang.
- Nation, I.S.P., 1990. Teaching & Learning Vocabulary. New York: Newbury House.
- Nation, I.S.P., 2001. Learning vocabulary in another language. Cambridge: Cambridge University Press.
- Richards, J.C., 1976. The role of vocabulary teaching. In: TESOL Quarterly 10, 77–89.
- Rzewólska, A., 2008. Kompetencja leksykalna i nauczanie języków obcych. In: Języki Obce w Szkole 1, 38–44.
- Segermann, K., 1992. Typologie des fremdsprachlichen Übens. Bochum: Brockmeyer.
- Treville, M.C. / Duquette, L., 1996. Enseigner le vocabulaire en classe de langue. Vanves: Hachette.
- Wallace, M.J., 1982. Teaching Vocabulary. London: Heinemann Educational Books.
- Zimmermann, R., 1990. Lexikalische Strategien: Perspektiven für die Wortschatzarbeit? In: Die Neueren Sprachen 89, 426–452.