An Appeal for More Research on Individual Language Guidance
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Bibliografia
- Benson, P., 2000. Autonomy as a learners’ and teachers’ right. In: Sinclair, B., McGrath, I., Lamb, T. (eds). 2000 Learner autonomy, teacher autonomy: future directions. London: Addison Wesley Longman, 111-117.
- Chi, M.T.H., Siler, S.A., Jeong, H., Yamauchi, T., Hausman, R.G., 2001. Learning from human tutoring. In: Cognitive Science: A Multidisciplinary Journal, 4, 471-533.
- Chi, M.T.H., Roy, M., Hausman, R.G., 2008. Observing tutorial dialogues collaboratively: Insights about human tutoring effectiveness from vicarious learning. In: Cognitive Science: A Multidisciplinary Journal, 2, 301-341.
- Czayka-Chełmińska, K., 2007. Metoda tutoringu. In: Kaczarowska, B. (ed.). Tutoring: W poszukiwaniu metody kształcenia liderów. Warszawa: Stowarzyszenie Szkoła Liderów, 38-43.
- Dąbrowska, M., 2011. Rola różnic indywidualnych w aktywacji strategii uczenia się języków obcych. Część III. Cechy osobowości: Przegląd badań. In: Rozprawy Społeczne, 1, 135-145.
- Figarski, W., 2003. Proces glottodydaktyczny w szkole. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
- Harden, R.M., Crosby, J.R., 2000. AMEE Education Guide No 20: The good teacher is more than a lecturer – the twelve roles of the teacher. In: Medical Teacher, 4, 334-347.
- Holec, H., 1981. Autonomy and foreign language learning. Oxford: Pergamon Press.
- Korpaczewska, I., 2004. Edukacja językowa w perspektywie ról nauczyciela. In: Janaszek, K., Gawarkiewicz, R. (eds). Glottodydaktyczne i kulturowe aspekty komunikacji językowej. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 95-105.
- Korulska, E., 2007. Tutoring w edukacji szkolnej. In: Kaczarowska, B. (ed.). Tutoring: W poszukiwaniu metody kształcenia liderów. Warszawa: Stowarzyszenie Szkoła Liderów, 86-91.
- Lamb, T.E., Hayo R. (eds), 2008. Learner and teacher autonomy: Concepts, realities, and responses. Amsterdam–Philadelphia: John Benjamins Publishing Company.
- Lehn, K. van, Graesser, A.C., Jackson, G.T., Jordan, P., Olney, A., Rose, C.P., 2007. When are tutorial dialogues more effective than reading? In: Cognitive Science, 1, 3-62.
- Lewicka, G., 2007. Glottodydaktyczne aspekty akwizycji języka drugiego a konstruktywistyczna teoria uczenia się. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT.
- Little, D., 1991. Learner autonomy: Definitions, issues and problems. Dublin: Authentik.
- Little, D., 2003. Learner autonomy in the foreign language classroom: Taking account of all the roles and agencies involved in secondary education. In: Little, D., Ridley, J., Ushioda, E. (eds.). Learner autonomy in the foreign language classroom: Teacher, learner, curriculum and assessment. Dublin: Authentik.
- Łopina, K.S., 2011. Czy nauka języków musi być tak bardzo droga? [Internet article] In: GazetaEdukacja.pl. http://edukacja.gazeta.pl/angielski/1,125340,10817745,Czy_nauka_jezykow_musi_byc_tak_bardzo_droga_.html (date of access: 15.08.2012).
- Moody, R., 1988. Personality preferences and foreign language learning. In: The Modern Language Journal, 4, 389-401.
- Nunan, D., 1987. The learner-centred curriculum. Cambridge: Cambridge University Press.
- Putkiewicz, E., 2005. Korepetycje – szara strefa edukacji. In: Analizy i Opinie, 56, 2-6.
- Robinson, P. (ed.), 2002. Individual differences and instructed language learning. Amsterdam–Philadelphia: John Benjamins Publishing Company.
- Sobkowiak, P., 2009. Systematyczna samoocena własnej pracy nauczyciela jako element podnoszenia jakości kształcenia językowego. In: Pawlak, M., Mystkowska-Wiertelak A., Pietrzykowska A. (eds). Nauczanie języków obcych dziś i jutro. Poznań–Kalisz: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Kaliszu, 141-151.
- Trotter, E., 2004. Personal tutoring: Policy v reality of practice [material from the conference Education in A Changing Environment which took place 13-14.09.2004 in Manchester, UK]. Manchester: The University of Salford. http://www.ece.salford.ac.uk/proceedings/2004 (date of access: 29.07.2012).
- Wilberg, P., 1987. One to one: A teacher’s handbook. London: Language Teaching Publications.
- Wilczyńska, W., 2001. Nauczać to rozwijać uczenie się, czyli o podejściu autonomizacyjnym w dydaktyce obcojęzycznej. In: Prokop I. (ed.). Materiały I meetingu glottodydaktycznego zorganizowanego w ramach podyplomowego stadium glottodydaktyki 1999/2000. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 35-46.
- Wright, T., 1987. Roles of teachers and learners. Oxford: Oxford University Press.