Abstrakt
As in any human action, motivation is playing a key role in learning foreign languages. There are different types of motivation – one of them is curiosity. Curiosity is one of the strongest motivators, since it is based in the human character. Psychologists call curiosity the core of motivation. In my paper I will address a new learning technique, which consists of two didactic concepts at the same time: Learning by teaching and subject orientated learning. Subject orientated learning means the combination of a specific content to be learnt and a given person.
Bibliografia
Duden. Wörterbuch. http://www.duden.de/rechtschreibung/Neugier (abgerufen am: 21.12.2015)
Gruber, E. 2006. Die Neugier in der systemischen Psychotherapie. In: Mehta, G., Zika, E. (Hrsg.). Systemische Grenzgänge. Wirksames und Wirkendes im Zwischenmenschlichen. Wien: Krammer. evagrber.at/.../die%20Neugier%20in%20der%20Psychotherapie.pdf (abgerufen am: 25. 12. 2015)
Gruber, E. et al. 2014. States of curiosity modulate hippocampus-dependent learning via the dopaminergic cicuit. http://www.eurekalert.org/pub_releases/2014-10/cp-hcc092514 (abgerufen am: 21. 12. 2015)
Loos, H. 2014. Model’ ličnostnoorientirovannogo podchoda v obučenii russkomu jazyku na načal’nom ėtape (Vortrag). Woche der russischen Sprache. Berlin: Russisches Haus der Wissenschaft und Kultur.
Roth, G. 2002. Warum sind Lehren und Lernen so schwierig? http://www.die-bonn.de/doks/roth0301.pdf (abgerufen am: 21. 12. 2015)
Wahrig G. 2000. Deutsches Wörterbuch. Gütersloh–München: Bertelsmann Lexikon Verlag.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).