Przemysław Gębal / Władysław Miodunka. Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego. / Didactics and methodology of teaching Polish as a foreign and second language. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 2020. Pp. 454
PDF (English)

Zitationsvorschlag

BANACH, M. (2021). Przemysław Gębal / Władysław Miodunka. Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego. / Didactics and methodology of teaching Polish as a foreign and second language. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 2020. Pp. 454. Glottodidactica, 48(1), 123–126. https://doi.org/10.14746/gl.2021.48.1.07

Abstract

Book review. Przemysław Gębal / Władysław Miodunka. Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego. / Didactics and methodology of teaching Polish as a foreign and second language. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 2020. Pp. 454.

https://doi.org/10.14746/gl.2021.48.1.07
PDF (English)

Literaturhinweise

CEFR: Common European framework of reference for languages: Learning, teaching, assessment (2001). Strasbourg: Council of Europe.

CEFR CV: Common European framework of reference for languages: Learning, teaching, assessment. Companion volume with new descriptors (2018). Strasbourg: Council of Europe.

Gębal, P. (2019). Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Gębal, P. / Miodunka, W. (2020). Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Miodunka, W. (2016). Glottodydaktyka polonistyczna. Pochodzenie – stan obecny – perspektywy. Kraków: Księgarnia Akademicka.

Seretny, A. / Lipińska, E. (2005). ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego. Kraków: Universitas.