Abstrakt
Teaching a foreign language to young learners requires of the teacher a special ability to involve them in a variety of activities explicitly accommodating their need for whole-person enjoyment and implicitly fostering their L2 knowledge. This complex pedagogic task is likely to be achieved with reliance on the multi-sensory approach which is recommended by the European Co-operation Programs as an alternative L2 teaching trend encompassing universal, proactive qualities and educational diversity. Consequently, the following paper highlights the multisensoiy approach as the driving force of the lexically oriented syllabus designed by the author for young children learning English as a foreign language. The said syllabus design is presented through the empirical filter of knowledge claims and value judgements about its efficiency.
Bibliografia
Asher, J.J. (1996): Learning Another Language Through Actions. Cal.: Sky Oaks Productions, Inc.
Bertrand, J.; Frerot, J.L. (1967): Frere Jacques - methode de langage pour enfants. France: B.E.L.C. Flachette.
Bogdanowicz, M. (1997): Integracja percepcyjno-motoryczna; teoria - diagnoza - terapia. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Bruner, J.S. (1996): The Culture of Education. Cambridge, Massachusetts: Harvard University Press. Conseil de la Cooperation Culturelle (1993): Apprentissage et enseignement des langues vivantes a l'ecole primaire.
European Council for Cultural Co-operation (1992): Language Learning for European Citizenship.
Lewis, M. (1994): The Lexical Approach. London: LTP.
Novak, J.D. (1998): Learning, Creating and Using Knowledge: Concept Maps as Facilitative Tools In Schools and Corporations. N.J.: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
Nunan, D. (1994): Research Methods in Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
Nunan, D. (1996): Syllabus Design. Oxford: Oxford University Press.
O'Connor, J. and Seymour J. (1993): Introducing NLP. Thorsons-Harper Collins.
Papalia, D., Wendkos Olds, S. (1995): Human Development. U.S.: Me Graw-Hill.
Revell, J. and Norman, S. (1998): In Your Hands. NLP in ELT. London: Saffire Press.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).