Alternatywność i innowacyjność w edukacji współczesnej – na przykładzie Czech
PDF

Słowa kluczowe

educational alternatives
educational innovations
education in Czech Republic

Jak cytować

Zamojska, E. (2012). Alternatywność i innowacyjność w edukacji współczesnej – na przykładzie Czech. Kultura-Społeczeństwo-Edukacja, 1, 105–119. https://doi.org/10.14746/kse.2012.1.07

Abstrakt

The article in its introduction does present an attempt of facing the dificulties in defining alternativity and innovation in education, taking as the basis opinions of Polish and Czech pedagogists and theoreticians. Second part of the paper is made by a description of examples of alternative and innovative educational activities undertaken in contemporary Czech Republic.
https://doi.org/10.14746/kse.2012.1.07
PDF

Bibliografia

Beck U. 2002. Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności. Warszawa.

Bourdieu P. 2004. Męska dominacja. Warszawa.

Brannon L. 2002. Psychologia rodzaju. Gdańsk.

Dewey J. 1988. Jak myślimy. Warszawa.

Giddens A. 2004. Socjologia. Warszawa.

Kargerová J. 2010. Co je Step by Step ČR?

Karwatowska M., J. Szpyra-Kozłowska. 2010. Lingwistyka płci. Ona i on w języku polskim. Lublin.

Kupisiewicz C. 2006. Szkoła w XX wieku. Warszawa.

Pankowska D. 2005. Wychowanie a role płciowe. Gdańsk.

Pedagogika alternatywna. Postulaty, projekty i kontynuacje. 2007. T. 2: Innowacje edukacyjne i reformy pedagogiczne. Red. B. Śliwerski. Kraków.

Płeć i rodzaj w edukacji. 2004. Red. M. Chomczyńska-Rubacha. Łódź.

Průcha J. 2001. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha.

Průcha J. 2002. Moderní pedagogika. 3. přepracované a aktualizowané vydání. Praha

Równa szkoła – edukacja wolna od dyskryminacji. 2007. Red. E. Majewska, E. Rutkowska. Gliwice.

Rýdl K. 1994. Alternativní pedagogická hnutí v současné společnosti. Brno.

Rýdl K. 2011. K pojetí kvality vzdělávání z hlediska celostného přístupu.

Spilková V., J. Koťa. 1998. „Zamyšlení nad současnou školou”. Pedagogika 48 (4): 341-342.

Śliwerski B. 2011. O nowym modelu szkoły alternatywnej.

Valdrová J. 2006. Gender a společnost. České Budějovice.

Valdrová J., B. Knotková-Čapková, P. Paclíková. 2010. Kultura genderově vyváženého vyjadřování. Jak koncipovat promluvy a texty? Na co dbát v češtině a v cizím jazyce? Jak lépe zviditelnit odborný přínos žen? Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.

Vališová A., H. Kasíková a kolektiv. 2006. Pedagogika pro učitele. Praha.

Zamojska E. 2010. Równość w kontekstach edukacyjnych. Wybrane aspekty równości w polskich i czeskich podręcznikach szkolnych. Poznań.