Kultura-Społeczeństwo-Edukacja

Aktualny numer

Tom 24 Nr 2 (2023)
Opublikowany 2024 lipca 18

„Kultura-Społeczeństwo-Edukacja” jest czasopismem naukowym wydawanym na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w formie półrocznika. Czasopismo istnieje od roku 2012. Artykuły w nim publikowane są w języku polskim oraz angielskim, jak również innych językach kongresowych. Każdy z artykułów zawiera tytuł, jak i streszczenie w języku angielskim. Ponadto, strona internetowa czasopisma także zawiera wersję anglojęzyczną. Rada czasopisma składa się z redaktorów tematycznych. Procedura recenzji publikowana jest w każdym z numerów, jak również dostępna jest na stronie czasopisma. Procedura ta jest zgodna z wytycznymi Ministerstwa Edukacji i Nauki zawartych w publikacji „Dobre praktyki w procedurach recenzyjnych w nauce” z roku 2011. Przesłanie redakcji czasopisma artykułu w celu jego publikacji tożsame jest ze zgodą autora na obowiązującą procedurę recenzji. Redakcja rezerwuje sobie prawo do formalnej oceny nadsyłanych tekstów. Otrzymane teksty zostają przekazane do recenzji dokonywanej przez dwóch recenzentów nie będących członkami rady redakcyjnej. Recenzenci stanowieni są przez samodzielnych pracowników naukowych zatrudnionych w zewnętrznej wobec redakcji instytucji. Otrzymane teksty zawsze przesyłane są do recenzentów z instytucji innej niż instytucja, w której zatrudniony jest autor tekstu. Procedura recenzencka jest zawsze anonimowa zgodnie z zasadami „podwójnie ślepej recenzji” (autorzy i recenzenci nie znają nawzajem swoich personaliów). Autorzy informowani są o wyniku procedury recenzenckiej. Rada czasopisma stosuje także odpowiednie kroki w celu ochrony przed zjawiskiem „ghostwriting” poprzez wymóg złożenia przez autora/autorkę pisemnego oświadczenia wskazującego, które części tekstu zostały przez niego/nią przygotowane w przypadku tekstów z większą niż jeden liczbą autorów (w części teoretycznej koncepcje i idee badawcze, a w części metodologicznej wyniki badań np. statystycznych). Rada czasopisma podejmuje także kroki w celu udoskonalenia tej procedury poprzez zastosowania innych narzędzi tak, aby wspomniane zjawisko całkowicie wyeliminować. Podejmowane są także kroki w celu zamieszczenia na stronie internetowej skróconej wersji tekstów i abstraktów zamieszczanych w każdym z numerów czasopisma.

INDEKSOWANE W:

CEJSH, Index Copernicus, Biblioteka Nauki, Most Wiedzy, WorldCat, Polska Bibliografia Naukowa, ERIH PLUS


WSKAŹNIKI OCENY CZASOPISMA:
Punktacja Ministerstwa Edukacji i Nauki (2023): 70

DOI: 10.14746/kse ISSN (Print): 2300-0422 ISSN (Online): 2719-2717

PRACE PUBLIKOWANE W CZASOPIŚMIE OD 2016 r. DOSTĘPNE SĄ NA LICENCJI CREATIVE COMMONS  Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodow
Licencja Creative Commons

Ogłoszenia

Zaproszenie do publikacji w Kultura Społeczeństwo Edukacja

Szanowni Państwo, 

obecnie zapraszamy do nadsyłania tekstów do numeru II/2024. 

Zapraszamy do rejestracji i składania tekstów przez platformę PRESSTO

Sekretarz II numeru 

dr Alicja Hekmat- Szał


Więcej…

2024 kwietnia 2

Artykuły

Mohammad Omar AL-Momani, Elham Mahmoud Rababa
7-22
The level of university student violence from the viewpoint of university students
PDF (English)
Luoying Xiong, Piotr Zychowicz
23-47
The effects of online education on the relationship between students and teachers in Chinese higher education institutions
PDF (English)
Agnieszka Cybal-Michalska
49-67
Globalization: its complexity and critique – on the need to direct the society towards knowledge
PDF (English)
Agnieszka Bojarska-Sokołowska
69–83
Elementy kultury matematycznej w centrach nauki
PDF
Marek Budajczak
85-93
Edukacja – o dwóch metaforach i jednej alegorii słów kilka
PDF
Mateusz Leszkowicz
95-113
W kierunku ergonomii widzenia
PDF
Natalia Ulaniecka
115-128
Pacjenci onkologiczni w środowisku pracy – reakcje i wsparcie ze strony współpracowników
PDF
Grażyna Barabasz
129-146
Świat jest w nas... Obrazy siebie i wewnętrznego świata w refleksjach początkujących nauczycielek
PDF
Marcin Rojek
147-161
Międzynarodowe programy kształcenia – nowy kontekst uczenia się i rozwoju nauczycieli
PDF
Magdalena Ochońska
163-187
Rola trenera pracy w zakładzie aktywności zawodowej – propozycje działań w ramach prowadzonej rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnościami na podstawie modelu zatrudnienia wspomaganego
PDF
Michał Gwiżdż
189-203
Grupa wsparcia jako przykład pomocy członkom rodzin osób z demencją
PDF
Kinga Lisowska
205-223
Twórczość komiksowa uchodźców ukraińskich w edukacji na rzecz transkulturowości w klasach I–III – pilotażowa koncepcja pracy
PDF
Mariusz G. Karbowski, Bartosz K. Łukomski
225-249
Wczesne schematy nieadaptacyjne jako predyktory inteligencji emocjonalnej osób dorosłych
PDF
Jagoda Górecka
251-268
Inkarnacje tożsamości młodzieży w przestrzeni mediów społecznościowych
PDF
Natalia Gałązka
269-283
Obrazy współczesnego polskiego rodzicielstwa na przykładzie użytkowników aplikacji Instagram
PDF
Natalia Głódź
283-297
Senior hejter – fakt czy mit? W świetle badań nad senioralną komunikacją online
PDF
Jarosław Rutkowski
299-320
Architektura ośrodka pomocy społecznej w perspektywie kryzysów współczesnego świata
PDF
Alicja Neumann-Karpińska
321-335
Niesprawiedliwość epistemiczna a możliwość śledzenia trajektorii cierpienia w wywiadzie autobiograficznym. Etyczny namysł nad metodą
PDF
Wyświetl wszystkie wydania