Abstrakt
In the last three years there had been conducted several researches in Poland, which were related to competences and consciousness of parents in the field of children safety in the Internet, including the research conducted in 2010 in all European Union countries (the EU Kids Online research). In this paper the author focuses mainly on the comparison and synthesis of the result of these researches on safety of children in the Internet and parent’s competences in that matter as well on presentation of conclusions drawn from these results. The paper also presents briefly types and classification of Internet threats, as well the analysis of activities and competences of children in the Web.Finansowanie
threats in the Internet
children’s safety in the Internet
children in the Web
parents of children in the Web
Internet competences of parents
Internet competences of children
Bibliografia
Davis R.A. 2009. Poznawczo-behawioralny model patologicznego używania Internetu. W Internet a psychologia. Możliwości i zagrożenia. Warszawa.
Grabowska A. 2004. Rodzina wobec przemocy w Internecie. W Współczesna technologia informacyjna i edukacja medialna. Toruń.
Kirwil, L. 2011. Polskie dzieci w Internecie. Zagrożenia i bezpieczeństwo – część 2. Częściowy raport z badań EU Kids Online II przeprowadzonych wśród dzieci w wieku 9–16 lat i ich rodziców, SWPS – EU Kids Online – PL. Warszawa.
Wenta K. 2004. Samouctwo informacyjne jako metoda studiowania w świecie ponowoczesnym. W Współczesna technologia informacyjna i edukacja medialna. Toruń.
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Anna Bartkowiak
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.