Abstrakt
The main aim o the article is to highlight the devolopment of assertiveness in students. The article presents concepts of social skills and assertiveness. In emphasizes the issue of non-assertive behaviour in education. Next the article describes the value of assertiveness skills to the life of the student and it presents to teachers methods for teaching assertiveness to children.
Bibliografia
Aryle M. (2002). Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa.
Branden N. (1998). 6 filarów poczucia własnej wartości, przeł. H. Dąbrowska. Łódź.
Kanios A. (2010). Społeczne kompetencje studentów do pracy w wolontariacie. Lublin.
Kaźmierska M. (2015). Teacher’s monologue in disguise or dialogue with the student. [W:] E. Poniedziałek (red.). Contemporary Issues in Scientific Information and Communication. Poznań–Kalisz.
Król-Fijewska M. (1992). Trening asertywności. Warszawa.
Martowska K. (2012). Psychologiczne uwarunkowania kompetencji społecznych. Warszawa.
Mączyński J. (1993). Behawioralny, kognitywny i behawioralno-kognitywny trening asertywności. „Przegląd Psychologiczny” nr 34.
Poprawa R. (2000). Co znaczy być asertywnym? [W:] T.B. Kulik, T. Wrońska (red.). Zdrowie w medycynie i naukach społecznych. Warszawa.
Rejniak R. (2008). Asertywność sposobem na życie. http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU4150.
Sęk H. (1988). Rola asertywności w kształtowaniu zdrowia psychicznego. Ustalenia teoretyczne i metodologiczne. „Przegląd Psychologiczny” nr 3.
Szymańska J. (2012). Moc i kruchość kompetencji społecznych w życiu młodego człowieka. [W:] A.M. Janiak, K. Jankowska, W. Heller (red.). Kompetencje społeczne w edukacji, pracy socjalnej i relacjach zawodowych. Poznań–Kalisz.
Zubrzycka-Maciąg T. (2011). Rozwijanie asertywności u uczniów. [W:] D. Wosik-Kawala, T. Zubrzycka- Maciąg. Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela. Kraków.
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Marlena Kaźmierska
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.