Abstrakt
The paper aims to show that the lyrical subject of Matošʼs poetry is indeed a media hybrid structure. This subject usually identifies with the signifiers of other artistic media, such as the theater, dance, music, painting, fashion and architecture. Therefor, Matoš’s lyrical subject reveals itself as a media hybrid being, which is defined by both time and culture.Bibliografia
Bahtin M., 1978, Stvaralaštvo Fransoa Rablea, prev. I. Šop, T. Vučković, Beograd.
Bartlett Dj., 2002, Uzajamnosti društva i mode, u: Moda. Povijest, sociologija i teorija mode, ur. M. Cvitan-Černelić, Dj. Bartlett, A.T. Vladislavić, prev. A. Buljan et al., Zagreb, str. 17–31.
Batušić N., Švacov V., 1986, Drama, dramaturgija, kazalište, u: Uvod u književnost, ur. Z. Škreb, A. Stamać, Zagreb, str. 441–487.
Chevalier J., Gheerbrant A., 2007, Rječnik simbola: mitovi, sni, običaji, geste, oblici, likovi, boje, brojevi, prev. D. Bučan, A. Buljan, N. Grujić, F. Vučak, M. Vekarić, Zagreb.
Govedić N., 2001, Prepoznavanje i prerušavanje izvedbenog tijela, „Treća” br. 1–2, str. 102–115.
Jukić S., 2011, Stilistika medijskoga subjekta u suvremenom hrvatskome pjesništvu, doktorski rad, Zagreb.
Katarinčić I., 2005, Zagrebačke plesne zabave s kraja 18. i tijekom 19. stoljeća, „Narodna umjetnost” br. 2, str. 49–68.
Klaić V., 1979, Rječnik stranih riječi, Zagreb.
Kravar Z., Oraić Tolić D., 1996, Lirika i proza Antuna Gustava Matoša, Zagreb.
Matoš A.G., 1973, Sabrana djela, sv. 11, O likovnim umjetnostima. Putopisi, ur. S. Batušić, D. Jelčić, Zagreb.
Matoš A.G., 1996, Izabrane pjesme, Zagreb.
Oraić Tolić D., 2003, Vizualnost u hrvatskoj prozi 20. stoljeća. Matoš, Krleža, Pavličić, u: Vizualnost, ur. A. Flaker, J. Užarević, Zagreb, str. 381–396.
Rem G., 2011, Pogo i tekst, Zagreb.
Slamnig I., 1981, Hrvatska versifi kacija: narav, povijest, veze, Zagreb.
Šuvaković M., 2005, Pojmovnik suvremene umjetnosti, Zagreb.
Užarević J., 1991, Kompozicija lirske pjesme, Zagreb.
Welsch W., 2000, Prostori oblikuju ljude, prev. D. Barbarić, „Europski glasnik” br. 5, str. 617–640.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Poznańskie Studia Slawistyczne są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Poznańskie Studia Slawistyczne udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Poznańskich Studiów Slawistycznych pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).