Nr 22 (31) (2021)

Artykuły

Michał Klubiński
9-19
Zygmunt Mycielski – Michał Bristiger. Dialogi z Andrzejem Panufnikiem i socrealizmem w tle
https://doi.org/10.14746/rfn.2021.22.1
PDF
Irena Poniatowska
20-26
Chopin w tłumaczeniu Michała Bristigera w „De Musica” na podstawie książki Luciena Bourguèsa i Alexandre’a Denéréaza
https://doi.org/10.14746/rfn.2021.22.2
PDF
Barbara Mielcarek-Krzyżanowska
27-39
„Mistrz musi potwierdzić ucznia, uczeń potwierdza mistrza w jego roli i pozycji”. O relacjach Karola Szymanowskiego i Zygmunta Mycielskiego
https://doi.org/10.14746/rfn.2021.22.3
PDF
Dominika Micał
40-56
„Ja” na pięć głosów rozpisane? Wielogłosowość madrygału od 1950 roku
https://doi.org/10.14746/rfn.2021.22.4
PDF
Monika Prusak
57-70
"Nonsense Madrigals" by György Ligeti: The Musical Sense of Nonsense between Chaos and Order
https://doi.org/10.14746/rfn.2021.22.5
PDF (English)
Magdalena Stochniol
71-78
Pieśni bólu i rozpaczy. O "Pieśniach północnych" (1973) Andrzeja Krzanowskiego
https://doi.org/10.14746/rfn.2021.22.6
PDF
Katarzyna Bartos
79-90
Ginący świat – "Lasy deszczowe" z cyklu "Ekomuzyka" Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil
https://doi.org/10.14746/rfn.2021.22.7
PDF
Weronika Kassner
91-104
Redukcjonizm w twórczości fletowej Henryka Mikołaja Góreckiego z lat 1986–1996
https://doi.org/10.14746/rfn.2021.22.8
PDF
Agnieszka Nowok-Zych
105-117
„Jaka, sądzisz, jest biblia cygańska?” – charakterystyka op. 57 Mieczysława Wajnberga śladem Dymitra Szostakowicza
https://doi.org/10.14746/rfn.2021.22.9
PDF
Bogusław Raba
118-139
Trajektoria tonalno-harmoniczna jako wyraz archetypu narracyjnego unii mistycznej w twórczości Charles’a Tournemire’a i Aleksandra Skriabina
https://doi.org/10.14746/rfn.2021.22.10
PDF
Paweł Siechowicz
140-158
Między "Cyrulikiem sewilskim" a "Pierścieniem Nibelunga". Przyczynek do muzycznej refleksji o pieniądzu i ekonomii twórczości
https://doi.org/10.14746/rfn.2021.22.11
PDF