Dlaczego współcześni nauczyciele rezygnują z pracy w szkołach państwowych? Raport z badań
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
Jak cytować
Michniuk, A. (2021). Dlaczego współcześni nauczyciele rezygnują z pracy w szkołach państwowych? Raport z badań. Rocznik Pedagogiczny, 43, 153-165. Pobrano z https://pressto.amu.edu.pl/index.php/rp/article/view/28381
Dział
Artykuły
Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Unported.
Bibliografia
-
Card D., Mas A., Moretti E., Saez E., Inequality at Work: The Effect of Peer Salaries on job Satis- faction, „The American Economic Review” 2012, nr 102 (6), s. 2981‒3003.
CBOS, Które zawody poważamy? [online],
Chaudhry M.S., Sabir H.M., Rafi N., Kalyar M.N., Exploring the Relationship Between Salary Satisfaction and Job Satisfaction: A Comparison of Public and Private Sector Organiza- tions, „The Journal of Commerce” 2011, cz. 3, nr 4 [online],
Denek K., Kompetencje nauczycieli w kontekście wyzwań XXI wieku i potrzeb reformy systemu edukacji w Polsce, [w:] Kształcenie pedagogiczne w dobie przemian edukacyjnych w Polsce, red. K. Wenta, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2000.
Gros U., Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
Kahneman D., Deaton A., High Income Improves Evaluation of Life but not Emotional Well-Be- ing, „Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America” 2010, nr 107 [online],
Komisja Europejska, Education and Training Monitor 2019 Poland Report [online],
Królikowska A., Topij-Stempińska B., Wizerunek nauczyciela we współczesnym społeczeństwie pol- skim, „Edukacja elementarna w teorii i praktyce” 2014, 31, s. 13–26.
Kulikowski K, Satysfakcja z wynagrodzenia i zaangażowanie w pracę wśród pracowników firm prywatnych i państwowych, „Zarządzanie Publiczne” 2016, nr 1 (35).
Kwaśnica R., Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu, [w:] Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
Kwiatkowski S.M., Oczekiwania społeczne wobec nauczycieli – w kierunku szlachetnej utopii, [w:] Nauczyciel w świecie współczesnym, red. B. Muchacka, M. Szymański, Oficyna Wydaw- nicza „Impuls”, Kraków 2008, s. 27–28.
Leanpassion, Ogólnopolskie Badanie Satysfakcji z Pracy 2020 [online],
Malik M.E., Danish R.Q., Munir Y., The Impact of Pay and Promotion on Job Satisfaction: Eviden- ce from Higher Education Institutes of Pakistan, „American Journal of Economics” 2012, nr 2 (4), s. 6–9.
Maslow A., Motywacja i osobowość, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
Meier L.L., Spector P.E, Job satisfaction, [w:] Wiley Encyclopedia of Management, [online],
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standar- du kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Springer, A., Wybrane czynniki kształtujące satysfakcję pracownika, „Problemy Zarządzania” 2011, nr 9 (4), s. 162‒180.
Strykowski W., Kompetencje współczesnego nauczyciela, „Neodidagmata” 2005, nr 27/28, s. 15–28. Suchodolski B. (red.), Pedagogika, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1985.
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r. poz. 2215.
Warr P., Work Values: Same Demographic and Cultural Correlates, „Journal of Occupational and Organizational Psychology” 2005, nr 81, s. 751‒775.