Abstrakt
Bibliografia
Card D., Mas A., Moretti E., Saez E., Inequality at Work: The Effect of Peer Salaries on job Satis- faction, „The American Economic Review” 2012, nr 102 (6), s. 2981‒3003.
CBOS, Które zawody poważamy? [online], <https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2019/K_157_19. PDF> [dostęp: 6.11.2020].
Chaudhry M.S., Sabir H.M., Rafi N., Kalyar M.N., Exploring the Relationship Between Salary Satisfaction and Job Satisfaction: A Comparison of Public and Private Sector Organiza- tions, „The Journal of Commerce” 2011, cz. 3, nr 4 [online], <http://joc.hcc.edu.pk/articlepdf/ joc201143_1_14.pdf> [dostęp: 15.01.2021].
Denek K., Kompetencje nauczycieli w kontekście wyzwań XXI wieku i potrzeb reformy systemu edukacji w Polsce, [w:] Kształcenie pedagogiczne w dobie przemian edukacyjnych w Polsce, red. K. Wenta, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2000.
Gros U., Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
Kahneman D., Deaton A., High Income Improves Evaluation of Life but not Emotional Well-Be- ing, „Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America” 2010, nr 107 [online], <https://www.pnas.org/content/pnas/107/38/16489.full.pdf> [dostęp: 15.01.2021].
Komisja Europejska, Education and Training Monitor 2019 Poland Report [online], <https://ec.eu- ropa.eu/education/sites/education/files/document-library-docs/et-monitor-report-2019-poland- pl.pdf> [dostęp: 27.10.2020].
Królikowska A., Topij-Stempińska B., Wizerunek nauczyciela we współczesnym społeczeństwie pol- skim, „Edukacja elementarna w teorii i praktyce” 2014, 31, s. 13–26.
Kulikowski K, Satysfakcja z wynagrodzenia i zaangażowanie w pracę wśród pracowników firm prywatnych i państwowych, „Zarządzanie Publiczne” 2016, nr 1 (35).
Kwaśnica R., Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu, [w:] Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
Kwiatkowski S.M., Oczekiwania społeczne wobec nauczycieli – w kierunku szlachetnej utopii, [w:] Nauczyciel w świecie współczesnym, red. B. Muchacka, M. Szymański, Oficyna Wydaw- nicza „Impuls”, Kraków 2008, s. 27–28.
Leanpassion, Ogólnopolskie Badanie Satysfakcji z Pracy 2020 [online], <https://leanpassion.pl/wp- -content/uploads/2020/09/BSP-2020.pdf> [dostęp: 15.01.2021].
Malik M.E., Danish R.Q., Munir Y., The Impact of Pay and Promotion on Job Satisfaction: Eviden- ce from Higher Education Institutes of Pakistan, „American Journal of Economics” 2012, nr 2 (4), s. 6–9.
Maslow A., Motywacja i osobowość, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
Meier L.L., Spector P.E, Job satisfaction, [w:] Wiley Encyclopedia of Management, [online],
<https://www.researchgate.net/publication/319576474_Job_Satisfaction> [dostęp: 15.01.2021]. Okoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2001, s. 87. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogól- nych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standar- du kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Springer, A., Wybrane czynniki kształtujące satysfakcję pracownika, „Problemy Zarządzania” 2011, nr 9 (4), s. 162‒180.
Strykowski W., Kompetencje współczesnego nauczyciela, „Neodidagmata” 2005, nr 27/28, s. 15–28. Suchodolski B. (red.), Pedagogika, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1985.
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r. poz. 2215.
Warr P., Work Values: Same Demographic and Cultural Correlates, „Journal of Occupational and Organizational Psychology” 2005, nr 81, s. 751‒775.
CBOS, Które zawody poważamy? [online], <https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2019/K_157_19. PDF> [dostęp: 6.11.2020].
Chaudhry M.S., Sabir H.M., Rafi N., Kalyar M.N., Exploring the Relationship Between Salary Satisfaction and Job Satisfaction: A Comparison of Public and Private Sector Organiza- tions, „The Journal of Commerce” 2011, cz. 3, nr 4 [online], <http://joc.hcc.edu.pk/articlepdf/ joc201143_1_14.pdf> [dostęp: 15.01.2021].
Denek K., Kompetencje nauczycieli w kontekście wyzwań XXI wieku i potrzeb reformy systemu edukacji w Polsce, [w:] Kształcenie pedagogiczne w dobie przemian edukacyjnych w Polsce, red. K. Wenta, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2000.
Gros U., Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
Kahneman D., Deaton A., High Income Improves Evaluation of Life but not Emotional Well-Be- ing, „Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America” 2010, nr 107 [online], <https://www.pnas.org/content/pnas/107/38/16489.full.pdf> [dostęp: 15.01.2021].
Komisja Europejska, Education and Training Monitor 2019 Poland Report [online], <https://ec.eu- ropa.eu/education/sites/education/files/document-library-docs/et-monitor-report-2019-poland- pl.pdf> [dostęp: 27.10.2020].
Królikowska A., Topij-Stempińska B., Wizerunek nauczyciela we współczesnym społeczeństwie pol- skim, „Edukacja elementarna w teorii i praktyce” 2014, 31, s. 13–26.
Kulikowski K, Satysfakcja z wynagrodzenia i zaangażowanie w pracę wśród pracowników firm prywatnych i państwowych, „Zarządzanie Publiczne” 2016, nr 1 (35).
Kwaśnica R., Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu, [w:] Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
Kwiatkowski S.M., Oczekiwania społeczne wobec nauczycieli – w kierunku szlachetnej utopii, [w:] Nauczyciel w świecie współczesnym, red. B. Muchacka, M. Szymański, Oficyna Wydaw- nicza „Impuls”, Kraków 2008, s. 27–28.
Leanpassion, Ogólnopolskie Badanie Satysfakcji z Pracy 2020 [online], <https://leanpassion.pl/wp- -content/uploads/2020/09/BSP-2020.pdf> [dostęp: 15.01.2021].
Malik M.E., Danish R.Q., Munir Y., The Impact of Pay and Promotion on Job Satisfaction: Eviden- ce from Higher Education Institutes of Pakistan, „American Journal of Economics” 2012, nr 2 (4), s. 6–9.
Maslow A., Motywacja i osobowość, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
Meier L.L., Spector P.E, Job satisfaction, [w:] Wiley Encyclopedia of Management, [online],
<https://www.researchgate.net/publication/319576474_Job_Satisfaction> [dostęp: 15.01.2021]. Okoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2001, s. 87. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogól- nych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standar- du kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Springer, A., Wybrane czynniki kształtujące satysfakcję pracownika, „Problemy Zarządzania” 2011, nr 9 (4), s. 162‒180.
Strykowski W., Kompetencje współczesnego nauczyciela, „Neodidagmata” 2005, nr 27/28, s. 15–28. Suchodolski B. (red.), Pedagogika, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1985.
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r. poz. 2215.
Warr P., Work Values: Same Demographic and Cultural Correlates, „Journal of Occupational and Organizational Psychology” 2005, nr 81, s. 751‒775.
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Anna Michniuk
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.