Pressto.

Nagłowek strony

Nr 5 (2017)

Spis treści

„Pontus idzie do szkoły” PDF
Anita Jarzyna 1-4
Pożegnanie Wiesi PDF
Maria Kwiatkowska-Ratajczak 5-8

Teksty i konteksty

Ludzie zabijają przecie zwierzęta nie tylko dla ocalenia życia, lecz na rosół i pieczeń – Henryka Sienkiewicza literackie uśmiercanie zwierząt PDF
Dorota Samborska-Kukuć 9-20
Wilki – metafora, porównanie, paralelizm PDF
Agnieszka Czyżak 21-30
„Kochają tylko psy”. Psia buda i ludzkie szczenię (w Psich latach Günthera Grassa i Nakarmić kamień Bronki Nowickiej) PDF
Katarzyna Kuczyńska-Koschany 31-40
Optyka obcości. Ludzkie wiersze o zwierzętach PDF
Agata Szulc-Woźniak 41-52
Dziady cz. IV w zwierciadle ekosystemu romantycznego PDF
Agnieszka Trześniewska 53-62

W stronę ucznia i studenta

Zwierzę, które pisze – mit o nimfie Io w Metamorfozach Owidiusza PDF
Krzysztof Witczak 63-72
Muzykanci z Bremy albo zwierzoczłekoświat PDF
Joanna Maleszyńska 73-84
Dzieci, zwierzęta i wielka zabawa. Przekształcenia wątków zwierzęcego folkloru w polskiej literaturze dla dzieci i młodzieży w perspektywie kulturowych studiów nad zwierzętami (cultural animal studies) PDF
Ewelina Rąbkowska 85-102
Dramaty (nie)zwierzęce w teatrze lalek dla dzieci PDF
Agata Drwięga 103-120
Dziwna wycieczka do zoo. W poszukiwaniu perspektywy PDF
Joanna Żygowska 121-136
THE ANTHROPOLOGY OF CHILDHOOD AS AN ACADEMIC COURSE (PART OF THE TEACHING SPECIALIZATION) PDF (English)
Dorota Michułka, Ryszard Waksmund 137-150

Dyskusje, recenzje i przeglądy

O literackich lullulach Stanisława Łubieńskiego. Wokół ptasich melancholii [Stanisław Łubieński, Dwanaście srok za ogon, Wydawnictwo Czarne] PDF
Daria Nowicka 151-158
Nauczyć się ucznia. O książce Danuty Łazarskiej Osoba ucznia w świadomości studentów polonistyki. O związku literaturoznawstwa z dydaktyką PDF
Anna Janus-Sitarz 159-164
Film – droga do zrozumienia świata, siebie i współczesności PDF
Krzysztof Biedrzycki 165-170
Od wielozmysłowości do umysłu ucieleśnionego… Współczesne rozprawy o cielesnych aspektach interpretacji PDF
Ewa Zienkiewicz-Franczak 171-178
Zdziwienie i smutek. Po lekturze listu 100 PDF
Krzysztof Biedrzycki 179-182

Laboratorium metodyczne nr 5

Gdzie zaczyna się pokój? PDF
Joanna Roszak 183-192


    Metadata from Crossref logo       Crossref Similarity Check logo