Abstrakt
The present paper discusses the importance of needs analysis in ESP. By delving into different theories, the author’s overall objective is to scrutinize a wide spectrum of existing frameworks that would lead to a single, comprehensive model for needs assessment. The impact of the said approaches on course design is underlined with the particular example of Business English. Ultimately, the author unveils a framework which could serve as a basis for syllabus design in all types of ESP courses.
Bibliografia
Basturkmen, H. (2010). Developing courses in English for Specific Purposes. New York: Palgrave.
Belcher, D. (2009). English for Specific Purposes in theory and practice. Ann Arbor: University of Michigan Press.
Belcher, D. / Johns, A. M. / Paltridge, B. (2011). New Directions in English for Specific Purposes Research. Ann Arbor: University of Michigan Press.
Berwick, R. (1989). Needs assessment in language programming: from theory to practice. In: R. K. Johnson (ed.), The second language curriculum (pp. 48–62). Cambridge: Cambridge University Press.
Brindley, G. (1989). The role of needs analysis in adult ESL program design. In: R. K. Johnson (ed.), The second language curriculum (pp. 63–78). Cambridge: Cambridge University Press.
Dudley-Evans, T. / St. John, M. (1998). Developments in ESP: A multi-disciplinary approach. Cambridge: Cambridge University Press.
Ellis, M. / Johnson, C. (1994). Teaching Business English. Oxford: Oxford University Press.
Ellis, R. (2003). Task-based language learning and teaching. Oxford: Oxford University Press.
Finney, D. (2002). The ELT curriculum: A flexible model for a changing world. In: J. C. Richards / W. A. Renandya (ed.), Methodology in language teaching: An anthology of current practice (pp. 69–79). Cambridge: Cambridge University Press.
Frendo, E. (2005). How to teach Business English. Harlow: Pearson Education Limited.
Hamp-Lyons, L. (2001). English for academic purposes. In: R. Carter / D. Nunan (eds.), The Cambridge guide to teaching English to speakers of other languages (pp. 126–130). Cambridge: Cambridge University Press.
Hutchinson, T. / Waters A. (1987). English for specific purposes: A learning-centred approach. Cambridge: Cambridge University Press.
Hyland, K. (2002). Specificity revisited: How far should we go now? English for Specific Purposes, 21, 385–395.
Long, M. (2005). Second language needs analysis. Cambridge: Cambridge University Press.
McDonough, J. (1984). ESP in perspective: A practical guide. London: Collins ELT.
Munby, J. (1978). Communicative syllabus design. Cambridge: Cambridge University Press.
Nunan, D. (2004). Task-based language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Richards, J. C. (2001). Curriculum development in language teaching. New York: Cambridge University Press.
Robinson, P. (1991). ESP today: A practitioner’s guide. New York: Prentice Hall International.
Sobkowiak, P. (2008). Issues in ESP: Designing a model for teaching English for Business purposes. Poznań: Wydawnictwo UAM.
West, R. (1994). Needs analysis in language teaching. Language Teaching, 27(1), 1–19.
Willis, J. (1996). A framework for task-based learning. Harlow: Longman.
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).