Le feedback correctif dans les productions écrites en FLE
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Bibliografia
- Bitchener, J., Young, S., Cameron, D., 2005. The effect of different types of corrective feedback on ESL student writing. Journal of Second Language Writing 14, 191-205.
- Cenoz, J., 2001. The effect of linguistic distance, L2 status, and age on cross-linguistic influence in third language acquisition. In : Cenoz, J., Hufeison, B., Jessner U. (eds).Crosslinguistic influence in third language acquisition). NY: Multilingual Matters, 8-20.
- Chandler, J., 2003. The efficacy of various kinds of error feedback for improvement in the accuracy and fluency of L2 student writing. Journal of Second Language Writing 12, 267-296.
- Conseil de l’Europe C.E., 2001. Un cadre européen commun de référence pour les langues:apprendre, enseigner, évaluer Paris: Didier.
- Ellis, R., 2009. Corrective Feedback and Teacher Development. L2 Journal 1, 3-18.
- Ellis, R., 2009b. A typology of written corrective feedback types. In: ELT Journal 63/2, 97-107.
- Ferris, D., 2002. Treatment of Error in Second Language Student Writing. Ann Arbor, MI: The U of Michigan P. Ferris, D., 2006. Does error feedback help student writers? New evidence on the shortand long-term effects of written error correction? In: Hyland, K., Hyland, F (eds). Feedback in Second Language Writing: Contexts and Issues. Applied Linguistics Series. Cambridge: Cambridge University Press, 81-104.
- Ferris, D., Hedgcock, J.S., 1998. Teaching ESL composition: Purpose, process, and practice.
- Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.Ferris, D., Roberts, B., 2001. Error feedback in L2 writing classes: How explicit does it need to be? Journal of Second Language Writing 10, 161-184.
- Hartshorn, K.J., Evans, N.W., Merrill, Sudweeks, P.F., Strong-Krause, R.R., Anderson,N.J., 2010. Effects of dynamic corrective feedback on ESL wiring accuracy. TESOL Quarterly 44, 84-109.
- Lasagabaster, D., Sierra, J.M., 2005. Error correction: Students’ versus teachers’ perceptions. Language Awareness 14, 112-127.
- Lee, I., 2005. Error correction in the L2 writing classroom: What do students think? TESL Canada Journal 22(2), 1-16.
- Lee, I., 2009. A new look at an old problem: How teachers can liberate themselves from the drudgery of marking student writing. In: Prospect: An Australian Journal of Teaching/Teachers of English to Speakers of Other Languages (TESOL) 24(2), 34-41.
- Liu, Y., 2008. The effects of error feedback in second language writing. Arizona working papers in SLA & Teaching 15, 65-79.
- Russell, V., 2009. Corrective feedback, over a decade of research since Lyster and Ranta (1997): Where do we stand today? Electronic Journal of Foreign Language Teaching 6(1), 21-31.
- Truscott, J., Hsu, A.Y., 2008. Error correction, revision, and learning. Journal of Second Language Writing 17(4), 292-305.
- Van Beuningen, C.G., De Jong, N.H., Kuiken, F., 2008. The effect of direct and indirectcorrective feedback on L2 learners’ written accuracy. ITL International Journal of Applied Linguistics 156, 279-296.
- Van Beuningen, C.G., De Jong, N.H., Kuiken, F., 2012. Evidence on the Effectiveness of Comprehensive Error Correction in Second Language Writing. Language Learning 62, 1-41.
- Vasseur, M.-C., Arditty, J., 1996. Les activités réflexives en situation de communication exolingue : réflexions sur quinze ans de recherche, revue Aile 8, 57-87.
- Zetili, A., 2010. Quelles pratiques de classe pour enseigner la production écrite ? Synergies Algérie 9, 159-172.