Abstrakt
The article presents a preliminary report of 120 questionnaires addressed at EFL teachers and distributed between 1998-2000. The survey aims at obtaining information on the condition of teacher job motivation at the present stage of their professional career and determining the factors which are positive job motivators and those which are negative job motivators as described by EFL teachers. The article presents a brief description of 6 selected questions and the interpretation of obtained results. The survey is part of a Ph.D. dissertation entitled „Motivation and Self-Perception of EFL teachers”.
Bibliografia
Allright, R. and Bailey, K.M. (1991): Focus on the Language Classroom. Cambridge University Press.
Cangemi, J.P. and Guttschalk, G.E. (1986): What employees really want from their jobs. Psychology; A Quarterly Journal of Human Behaviour 23 (2-3). 57-61.
Edge, J. (1987): Research and Development. Teacher Development 7:11 (IATEFL).
Dodd, W.E. and Pesci, M.L. (1977): Managing morale through survey feedback. Business Horizons 20. June. 36-45.
Fontana, D. (1988): Psychology fo r Teachers. Leicester: British Psychological Society.
Herzberg, F. (1976): The Managerial Choice: To be Human. Homewood, IL. Dow Jones-Irving.
Herzberg, F.; Mausner, B. and Snyderman, B. (1959): The Motivation to Work. New York. Wiley and Sons.
Low, G. (1988): The Semantics of Questionnaire rating Scales. In: Evaluation and Research in Education, vol. 2 No2. 69-79.
Maslow, A.H. (1968): Toward a Psychology ofBeing, 2nd edn. New York: Van Nostrand.
Maslow, A.H. (1970): Motivation and Personality, 2nd edn. New York: Harper and Row.
Pennington, M. (1991): Work Satisfaction and the ESL Profession. In: Language, Culture and Curriculum, Vol. 4, No1. 59-85.
Pennington, M. (1992): Motivating English Language Teachers Through Job Enrichment. In: Language, Culture and Curriculum, Vol.5, No3. 199-219.
Richards, J and Rogers, T. (1982): Method: Approach Design and Procédure. In: TESOL Quarterly 16, 2. 152-68.
Williams, M and Burden, R. (1997): Psychology for Language Teachers: A Social Constructivist Approach. Cambridge University Press.
Zaborowski, Z. (1986): Psychospoteczne problemy pracy nauczyciela. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Warszawa.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).