Reflective practitioners: expectations vs facts
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Bibliografia
- Arends, R.I., 1994. Uczymy się nauczać. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
- Celce-Murcia, M., 2001. Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston, MA: Heinle and Heinle.
- Day, Ch., 2004. Rozwój zawodowy nauczyciela. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
- Hiller, Y., 2005. Reflective teaching in further and adult education. London: Continuum.
- Homer, W., Szymański. M.S., 2005. Nauczyciel i kształcenie nauczycieli. Zmiany i wyzwania. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak".
- Jasiński, Z., 2007. Kształtowanie refleksyjności nauczycieli poprzez badania nad zawodem. In:Grzesiak, ]., (Ed.), Ewaluacja i innowacje w edukacji nauczycieli. Tom I. Kalisz: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Kaliszu, 121-30.
- Kędzierska, H., 2003. Opór nauczycieli wobec zmian oświatowych - refleksja pedeutologiczna. In: Kwiatkowska, H., Szybisz, M., (Ed.), Edukacja i dialog w świecie przyszłości. Pułtusk: Wyższa Szkoła Humanistyczna, 236-269.
- Kwiatkowska, H., Szybisz, M., 2003. Edukacja i dialog w świecie przyszłości. Pułtusk: Wyższa Szkoła Humanistyczna.
- Łobocki, M., 2005. W trosce o skuteczne kształcenie pedagogiczne nauczycieli. In: Horner, W., Szymański, M.S., Nauczyciel i kształcenie nauczycieli. Zmiany i wyzwania. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak", 92-102.
- Murphy, J.M., 2001. Reflective teaching in ELT. In: Celce-Murcia, M., (Ed.), Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston, MA: Heinle and Heinle, 499-514.
- Niemiec, J., 2005. Euronauczyciel - kształcenie i funkcjonowanie. In: Horner, W., Szymański, M.S., Nauczyciel i kształcenie nauczycieli. Zmiany i wyzwania. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak", 262-270.
- Okoń, W., 1979. Szkoła współczesna. Przemiany i tendencje rozwojowe. Warszawa: Książka i Wiedza.
- Okoń, W., 1991. Rzecz o edukacji nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwa Szkole i Pedagogiczne.
- Pearson, A.T., 1994. Nauczyciel. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
- Richards, J.C., Farrell. T.S.C., 2005. Professional Development fo r Language Teachers. New York: Cambridge University Press.
- Włodarski, Z., 1996. Psychologia uczenia się. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Wysocka, M., 2003. Profesjonalizm w nauczaniu języków obcych. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
- Zawadzka, E., 2004. Nauczyciele Języków Obcych w dobie przemian. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls".