Abstrakt
Recently there is a big discussion about the sense and nonsense of what we called the former philology, especially in the field of German studies. The author tries to focus his consideration of German literature on the importance of studying German literature in future and what this subject can get a special use for certain sustainability and facilities. He points out some ways in which we can deal with that in future as students, but as teachers too.Bibliografia
Heidbrink, L. / Welzer, H., 2007: Das Ende der Bescheidenheit. Zur Verbesserung der Geistes- und Kulturwissenschaften. München: Verlag C.H. Beck.
Kemper, H.-G., 1974: Angewandte Germanistik. Materialien zu einer kasuistischen Didaktik. München: Wilhelm Fink Verlag.
Kerkhoff, I., 1973: Angewandte Textwissenschaft. Literatur unter sozialwissenschaftlichem Aspekt. Düsseldorf: Bertelsmann Universitätsverlag.
Mecklenburg, N. /Müller, H. (Hrsg.), 1974: Erkenntnisinteresse und Literaturwissenschaft. Stuttgart / Berlin / Köln / Mainz: Verlag W. Kohlhammer.
Mecklenburg, N. (Hrsg.), 1977: Literarische Wertung. Texte zur Entwicklung der Wertungsdiskussion in der Literaturwissenschaft. Tübingen: Max Niemeyer Verlag.
Mecklenburg, N. (Hrsg.), 1975: Zur Didaktik der literarischen Wertung. Frankfurt a.M., Berlin, München: Verlag Moritz Diesterweg.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).