Informal talks about writing as a constructive way to develop young L2 learner print awareness
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Bibliografia
- Adams, M.J., 1990. Beginning to read: Thinking and learning about print. Cambridge, MA: MIT Press.
- Asher, J.J., 2003. Learning another language through actions. Los Gatos, CA: Sky Oaks Productions.
- Bialystok, E., 2002. Acquisition of literacy in bilingual children: A framework for research. In: Language Learning 52 (1), 159–199.
- Bruner, J., 1996. The culture of education. Cambridge, MA: Harvard University Press.
- Chomsky, N., 1968. Language and mind. New York: Hartcourt, Brace & World.
- Clay, M., 1979. The early detection of reading difficulties: A diagnostic survey with recovery procedures. Tadworth: Windmill Press.
- Datta, M., 2007. Bilinguality and literacy: Principles and practice. London: Continuum.
- Gillen, J. / Hall, N. 2003. The emergence of early childhood literacy. In: Hall, N. / Larson, J. / J. Marsh, J. (Eds.), Handbook of early childhood literacy. London: Sage, 3–12.
- Gombert, J.E., 1992. Metalinguistic development. London: Harvester-Wheatsheaf.
- Goodman, K.S., 1986. What’s whole in whole language? Portsmouth, NH: Heinemann.
- Hiebert, E, 1981. Developmental patterns and interrelationships of preschool children’s print awareness. In: Reading Research Quarterly, 16, 236–260.
- Justice, L.M. / Ezell, H.K., 2001. Word and print awareness in 4-year-old children. In: Child Language Teaching Therapy, 17, 207–225.
- Kenner, C. / Gregory, E., 2003. Becoming biliterate. In: Hall, N. / Larson, J. / Marsh, J. (Eds.), Handbook of early childhood literacy. London: Sage, 178–188.
- Kephart, N.C., 1979. The slow learner in the classroom. Columbus, OH: Merrill, Ayres.
- Komorowska, H., 2005. Metodyka nauczania języków obcych [Foreign language teaching methodology]. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
- Krashen, S. / Terrell, T.D., 1995. The Natural Approach: Language acquisition in the classroom. Hemel Hempstead, Hertfordshire: Phoenix ELT.
- Krasowicz-Kupis, G., 2004. Rozwój świadomości językowej dziecka: Teoria i praktyka [The development of child language awareness: Theory and practice]. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
- Moll, L.C., 2005. Inspired by Vygotsky: Ethnographic experiments in education. In: Lee, C.D. / Smagorinsky, P. (Eds.), Vygotskian perspectives on literacy research: Constructing meaning through collaborative inquiry. Cambridge: Cambridge University Press, 256–268.
- Montessori, M., 2003 [1948]. To educate the human potential. Oxford: Clio Press.
- Piaget, J., 1952 [1936]. The origins of intelligence in children. New York: International Universities Press.
- Sternberg, R.J. / Spear-Swerling, L., 1996. Teaching for Thinking. Washington, DC: The American Psychological Association.
- Van Kleeck, A., 1982. The emergence of linguistic awareness: A cognitive framework. In: Merrill-Palmer Quarterly, 28, 237–265.
- Vygotsky, L.S., 1997 [1934]. Thought and language. Cambridge, MA: MIT Press.
- Zawodniak, J., 2009. Rozwijanie sprawności pisania w dydaktyce językowej na etapie Wczesnoszkolnym. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski.