Abstrakt
Project is one of the most stimulating and motivating form of working in group, so therefore it should be considered as an important element of a FLT. To prove this statement, it was conducted a project with students of Applied Linguistics, whose main idea was connected with the description of an inside and outside perspective of the representative paintings from the German speaking countries. The results of this initiative were fertile for both, lecturer and students and they will be described in the presented paper.Bibliografia
Badstübner-Kizik, C., 2006. Fremde Sprachen – fremde Künste? Bild-und Musikkunst im interkulturellen Fremdsprachenunterricht. Das Fallbeispiel Deutsch als Fremdsprache in Polen. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Hoffmann, S., 2008. Fremdsprachenprozesse in der Projektarbeit. Giessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik. Tübingen: Gunter Narr Verlag.
Legutke, M.K., 2003. Projektunterricht. In: Bausch, K.-R. / Christ, H. / Krumm, H.-J. (Hrsg.), Handbuch Fremdsprachenunterricht, 4. Auflage, Tübingen und Basel: Francke, 259–263.
Pennauer, E., 2010. Projektarbeit/ Projektunterricht. In: Barkowski, H. / Krumm, H.-J. (Hrsg.), Fachlexikon Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Tübingen und Basel: A. Francke Verlag.
Pfeiffer, W. 2001. Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki. Poznań: Wagros.
Reisener, H., 1989. Motivierungstechniken im Fremdsprachenunterricht. Übungsformen und Lehrbucharbeit mit englischen und französischen Beispielen. München: Hueber.
Surkamp, C., 2010. Metzler Lexikon Fremdsprachendidaktik. Ansätze – Methoden – Grundbegriffe. Stuttgart, Weimar: Metzler.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).