Abstrakt
The aim of this study was to explore: 1) whether the student-teachers (as researchers) enter into a dialogue with their learners (the researched) in the course of their research; 2) what is the nature of this dialogue; 3) what role this dialogue plays in the teachers’ and the learners’ lives. In this study I draw on teachers’ narratives which were stimulated by questions which emerged after having read the research chapters of MA theses written in the field of EFL learning and teaching.Bibliografia
Baniak, J., 2005. Różnorodność spojrzeń na dialog i na jego znaczenie dla ludzi. In: Baniak, J. (ed.), Filozofia dialogu. Vol. 3. Perspektywa i aspekty dialogu, 7–11.
Buber, M., 1937/1958. I and Thou. New York: Charles Scribner’s Sons.
Czeżowski, T., 1969. O dyskusji i dyskutowaniu. In: Czeżowski, T. (ed.). Odczyty filozoficzne. Toruń: TNT, 191–197.
Fine, M., 1994. Working the hyphens. In: Denzin, N.K., Lincoln, Y. (eds.). Handbook of Qualitative Research. Thousand Oaks: Sage Publications, 70–82.
Gadamer, H.G., 1980. Niezdolność do rozmowy. Znak 309 (3), 369–376.
Kłoczowski, J.A., 2005. Filozofia dialogu. Poznań: W drodze.
Kopaliński, W., 1983. Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych. Warszawa: Wiedza Powszechna.
Kubinowski, D., 2010. Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia – Metodyka – Ewaluacja. Lublin: UMCS.
Ostrowska, U., 2000. Dialog w pedagogicznym badaniu jakościowym. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Piechowiak, M., 2005. Ontyczne fundamenty dialogu. In: Baniak, J. (ed.). Filozofia dialogu. Vol. 3. Perspektywa i aspekty dialogu, 13–24.
Sawicki, M., 1996. Hermeneutyka pedagogiczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Semper.
Stachewicz, K., 2003. Fenomenologia a dialog. In: Baniak, J. (ed.). Filozofia dialogu. Vol. 1. Drogi i formy dialogu, 47–59.
Szulakiewicz, M., 2004. Z historii myślenia dialogicznego. In: Baniak, J. (ed.). Filozofia dialogu. Vol. 2. Między akceptacją i odrzuceniem: rola dialogu w życiu ludzi, 213–236.
Urbaniak-Zając, D., Piekarski, J., 2003. Badania jakościowe – orientacje teoretyczno-metodologiczne. In: Urbaniak-Zając, D., Piekarski, J. (eds.). Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Studia i materiały. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 13–31.
Wiśniewska, D., 2009. Dialog jako przestrzeń między badaniem, poznaniem a rozwojem nauczyciela. In: Nijakowska, J. (ed.), Język. Poznanie. Zachowanie. Perspektywy i wyzwania w studiach nad przyswajaniem języka obcego. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 283–298.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).