Es ist besser, Fremdsprachen im Zielsprachenland zu lernen – Lernerauffassungen hinsichtlich der Rolle von Auslandsaufenthalten beim Fremdsprachenlernen
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Bibliografia
- Adams, R., 2006. Language Learning Strategies in the Study Abroad Context. In: DuFon, M.A., Churchill, E. (Hrsg.). Language Learners in Study Abroad Contexts. Clevedon (u.a.): Multilingual Matters, 259–292.
- Appel, J., 2000. Erfahrungswissen und Fremdsprachendidaktik. München: Langenscheidt-Longman.
- Badstübner, T., Ecke, P., 2009. Student Expectations, Motivations, Target Language Use, and Perceived Learning Progress in a Summer Study Abroad Program in Germany. In: Die Unterrichtspraxis / Teaching German 42, 41–49.
- Brecht, R., Davidson, D., Ginsberg, R., 1993. Predictors of Foreign Language Gain during Study Abroad. Washington D.C.: National Foreign Language Center.
- Churchill, E., 2006. Variability in the Study Abroad Classroom and Learner Competence. In: DuFon, M.A., Churchill, E. (Hrsg.). Language Learners in Study Abroad Contexts. Clevedon (u.a.): Multilingual Matters, 203–227.
- Coleman, J.A., 1998. Language Learning and Study Abroad: the European Perspective. In: Frontiers: The Interdisciplinary Journal of Study Abroad 4, 167–203.
- Collentine, J., 2004. The Effects of Learning Contexts on Morphosyntactic and Lexical Development. In: Studies in Second Language Acquisition 26, 227–248.
- Davidson, D.E., 2010. Study Abroad: When, How Long, and with What Results? New Data from the Russian Front. In: Foreign Language Annals 43, 6–26.
- DeKeyser, R.M., 1991. Foreign Language Development during a Semester Abroad. In: Freed, B.F. (Hrsg.). Second Language Acquisition in a Study Abroad Context. Amsterdam (u.a.): Benjamins, 104–119.
- Dewaele, J.-M., 2005. Investigating the Psychological and Emotional Dimensions in Instructed Language Learning: Obstacles and Possibilities. In: The Modern Language Journal 89, 367–380.
- Dwyer, M.M., 2004. More is Better: The Impact of Study Abroad Program Duration. In: Frontiers: The Interdisciplinary Journal of Study Abroad 10, 151–163.
- Ehrenreich, S., 2008. Sprachlernsituation Ausland: Sprachbad-Mythen und Lingua-Franca-Realitäten. In: Ehrenreich, S., Woodman, G., Perrefort, M. (Hrsg.). Auslandsaufenthalte in Schule und Studium. Bestandsaufnahme aus Forschung und Praxis. Münster: Waxmann, 105–121.
- Freed, B.F., 1998. An Overview of Issues and Research in Language Learning in a Study Abroad Setting. In: Frontiers: The Interdisciplinary Journal of Study Abroad 4, 31–60.
- Freed, B.F., So, S., Lazar, N.A., 2003. Language Learning Abroad: How Do Gains in Written Fluency Compare with Gains in Oral Fluency in French as a Second Language? In: ADFL Bulletin 34, 34–40.
- Horwitz, E.K., 1988. The Beliefs about Language Learning of Beginning University Foreign Language Students. In: The Modern Language Journal 72, 283–294.
- Kasper, G., 1996. The Development of Pragmatic Competence. In: Kellerman, E., Weltens, B., Bongaerts, T. (Hrsg.). Eurosla 6. A Selection of Papers. Amsterdam: UV Uitgeverij, 103–120.
- Lambert, R.D., 1993. International Education and International Competence in The United States. In: European Journal of Education 28, 309–325.
- Marriott, H.E., 1995. The Acquisition of Politeness Patterns by Exchange Students in Japan. In: Freed, B.F. (Hrsg.). Second Language Acquisition in a Study Abroad Context. Amsterdam (u.a.): Benjamins, 197–224.
- Martinsen, R.A., 2008. Short-Term Study Abroad: Predicting Changes in Oral Skills. In: Foreign Language Annals 43, 504–530.
- Mercer, S., 2010. A Mindset of EFL: Learners’ Beliefs about the Role of Natural Talent. In: English Language Teaching Journal 64, 436–444.
- Miller, L., Ginsberg, R., 1995. Folklinguistic Theories of Language Learning. In: Freed, B.F. (Hrsg.). Second Language Acquisition in a Study Abroad Context. Amsterdam (u.a.): Benjamins, 293–315.
- Nerlicki, K., 2009. Dzienniczki uczących się jako narzędzie badawcze – próba oceny. In: Neofilolog 32, 151–161.
- O’Donnell, K., 2004. Student Perceptions of Language Learning in Two Contexts: At Home and Study Abroad. Universität Pittsburgh. Unveröffentlichte Dissertation.
- Pellegrino, V.A., 1998. Student Perspectives on Language Learning in a Study Abroad Context. In: Frontiers: The Interdisciplinary Journal of Study Abroad 4, 91–120.
- Pellegrino Aveni, V.A., 2005. Study Abroad and Second Language Use: Constructing the Self. Cambridge: University Press.
- Perrefort, M., 2008. Sprachliche Fremderfahrung – Auslöser für Mediationskompetenzen? In: Ehrenreich, S., Woodman, G., Perrefort, M. (Hrsg.). Auslandsaufenthalte in Schule und Studium. Bestandsaufnahme aus Forschung und Praxis. Münster: Waxmann, 57–73.
- Polanyi, L., 1995. Language Learning and Living Abroad. In: Freed, B.F. (Hrsg.). Second Language Acquisition in a Study Abroad Context. Amsterdam (u.a.): Benjamins, 271–291.
- Regan, V., 1998. Sociolinguistics and Language Learning in a Study Abroad Context. In: Frontiers: The Interdisciplinary Journal of Study Abroad 4, 61–90.
- Segalowitz, N., Freed, B., 2004. Context, Contact, and Cognition in Oral Fluency Acquisition. Learning Spanish at Home and Study Abroad Contexts. In: Studies in Second Language Acquisition 26, 173–199.
- Wilkinson, S., 1997. Separating Fact from Myth: A Qualitative Perspective on Language Learning during Summer Study Abroad. MLA Convention. Toronto. 29. December 1997.
- Wilkinson, S., 1998a. On the Nature of Immersion during Study Abroad: Some Participants Perspectives. In: Frontiers: The Interdisciplinary Journal of Study Abroad 4, 121–138.
- Wilkinson, S., 1998b. Study Abroad from the Participants’ Perspective: A Challenge to Common Beliefs. In: Foreign Language Annals 31, 23–39.
- Yang, N.-D., 1999. The Relationship between EFL Learners’ Beliefs and Learning Strategy Use. In: System 27, 515–535.