Abstrakt
The aim of the following article is to present the newest research on philology students concerning their professional perspectives and needs. This paper outlines some important aspects of education referring to the foreign language teachers and their preparation for the future work like developing practical teaching skills and work with different age groups.Bibliografia
Bausch, K.-R, Christ, H., Krumm, H.-J. (Hrsg.). 2002. Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen–Basel: Francke Verlag.
Becker, S., Veelken, L., Wallraven, K.P. (Hrsg.). 2000. Handbuch Altenbildung: Theorien und Konzepte für Gegenwart und Zukunft. Opladen: Leske & Budrich.
Bubolz-Lutz, E., Gösken, E., Kricheldorf, C., Schramek, R. (Hrsg.). 2010. Geragogik. Bildung und Lernen im Prozess des Alterns. Das Lehrbuch. Stuttgart: Kohlhammer.
Caspari, D., Helbig, B., Schmelter, L., 2003. Forschungsmethoden: Explorativ-interpretatives Forschen. In: Bausch, K.-R., Christ, H.,Krumm, H.-J. (Hrsg.). Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen–Basel: Francke Verlag, 499-505.
Keller, M.,2009. In meinem Badezimmer bin ich überwacht. In: Frankfurter Allgemeine Zeitung, abgerufen am 10.01.2013.
Kolland, F., 2010. Standortbestimmung der Geragogik. In: Miklas, H. (Hrsg.). Geragogik- eine Herausforderung der Zukunft. Wien–Krems: LIT Verlag, 9-25.
Miklas, H. (Hrsg.). 2010. Geragogik- eine Herausforderung der Zukunft. Wien–Krems: LIT.
Veelken, L., 2000. Geragogik: Das soziogerontologische Konzept. In: Becker, S., Veelken, L., Wallraven, K.P. (Hrsg?). Handbuch Altenbildung: Theorien und Konzepte für Gegenwart und Zukunft. Opladen: Leske & Budrich, 87-94.
Wiłkomirska, A. 2005. Ocena kształcenia nauczycieli. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).