Critical Incidents und der Faktor „Kulturalität“ in der grenzüberschreitenden Wirtschaftskommunikation
Main Article Content
Abstrakt
Exemplified by electronic correspondence between polish tax advisers and german clients the article deals with the question what kind of determinants in professional cross-border business communication must be met in order to give "culture" a meaning, so that we can speak of „critical incidents“.
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Bibliografia
- Flanagan, J.C., 1954. The critical incident technique. In: Psychological bulletin, 51/4, 327-358.
- Heringer, H.-J., 2014. Interkulturelle Kommunikation. Grundlagen und Konzepte. 4. überarbeitete und erweiterte Aufl. Tübingen und Basel: A. Francke.
- Kiefer, K.-H., 2011. Kommunikative Kompetenzen im Berufsfeld der internationalen Steuerberatung. Möglichkeiten der Vermittlung im fach- und berufsbezogenen Fremdsprachenunterricht unter Einsatz von Fallsimulationen. Frankfurt/Main, Berlin, Brucselles, New York, Oxford, Wien: P. Land.
- Schroll-Machl, S., Wiskowski, K., 2003. Deutsche und Polen – Verstehen und verstanden werden. Gorzów Wielkopolski: Deutsch-Polnische Wirtschaftsförderungsgesellschaft AG.
- Schwester, R.W., 2012. Handbook of Critical Incident Analysis. Amonk, NY: M.E. Sharpe.
- Stumpf, S., 2005. Interkulturelles Führen und Managen. In: Thomas, A., Kinast, E.-U.,
- Schroll-Machl, S. (Hrsg.). Handbuch interkulturelle Kommunikation und Kooperation, Band 1: Grundlagen und Praxisfelder. 2. Aufl. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 324-339.
- Thomas, A., Kinast, E.-U., Schroll-Machl, S. (Hrsg.), 2005. Handbuch interkulturelle Kommunikation und Kooperation, Band 1: Grundlagen und Praxisfelder. 2. Aufl. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht.
- Wojciechowski, K., 2002. Knigge für deutsche Unternehmer in Polen. Frankfurt/Oder: IHK.